AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
19.068

Reparation av kantstött fälg

Sida 2 av 2
toksmurfen
Gör det, medela gärna hur det går, bra och veta om han är ungefär lika billig fortfarande.
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Nu har jag talat med han, tyvärr ville han inte fixa mina fälgar då fälgkanten är enbart klarlackad och inte målad och klarlackad.

Skulle han fixa det så skulle det kosta alldeles för mycket pengar,tid och så var det svårt att få en bra färgmatchning på de områden som skulle behövas svetsas, därför sa han nej.

Han tar 500:-/h fortfarande så har fälgar som är målade och/eller klarlackade så fixar han det.

Så jag ska lämna in dom till Smeden i St Skedvi istället, för han kan tydligen fixa det mesta....

//Daniel
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Nu har jag fått tillbaka mina fälgar från Smeden i St Skedvi och är nöjd med resultatet, dock så skulle jag gärna viljat haft dom högglanspolerade men han hade inte tid för han skulle gå på semester.

Alla skador är bort och det är bra glans på fälgkanten fastän han bara använde 400 slippapper för att polera fälgkanten, och det vart inte särskilt dyrt bara 500:-/fälg.

I priset ingick svarvning och polering, ska man ha fälgarna riktade får man lägga till nån hundring så blir dom raka och fina men i mitt fall behövdes inte det som tur var.

Om ni lämnar in fälgar där, se till att vara ute i god tid, jag lämnade in mina fälgar i början av maj och fíck tillbaka dom i början av juli efter några samtal...

//Daniel
da
62
darthmoller
335 Ci -07 Vishnu V3
500:-/ fälg e snorbilligt! Grattis till en bra affär. Synd att St Skedvi är 1 miljon mil från mig...
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Ja det är ju en bit från Skåne till Dalarna :)
Men som du säger så är det ett snorbilligt pris... ska sätta mig på semestern med 1200slippaper och Autosol, sen jäklar!

//Daniel
hej,
för se idealisk fälgreparation maskin titta nedan länk.
riktigt professionell,,
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.