|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Lyckades klanta till det i höstas vid ett stressigt ögonblick. Både fram och bakfälg på höger sida har blivit kantstötta. Är det någon som har erfarenhet av renovering av fälgar? Blir det bra? Vad skall man tänka på när man beställer renoveringen? | |
|
Bara att skicka till intera, de fixar fälgarna till fasta priser för olika sorters skador. Det blir oftast mycket bra, är det mycket skador kan det bli att man får slänga på lite mer vikter när det är dags för balansering. |
|
|
Sök på fälgrenovering det har diskuterats här på forumet för inte så länge sedan Henke M som i Motor |
|
|
Jag blev mycket nöjd med Intera, trots att jag anser mig vara en petig person. Mina var ganska skrapade/kantstötta (inte av mig förståss). Fälgen till m3 e36 är ju dessutom lite klurig i utformningen vilket fick en lokal lackerare att tacka nej till jobbet. De är nästan 2 år sedan de fixade fälgarna och de har stått sig bra. Möjligen blir de lite känsligare för stenskott och liknande än orginallackade.?! Mvh |
|
|
Har 19" M3 Org som klarlacken släppt lite, men fälgfixarna sa att man var tvungen att svarva den på ett speciellt sätt för att få fram lystern i dom.. Ha en speciell maskin Kan INTERA göra detta eller är detta ett hopplöst fall. MVH John |
|
|
Fälgfixarna i Helsingborg rekomenderar jag varmt. Det Fälgfixarna inte kan göra med en fälg finns nog inte. Ska faktiskt hämta en av mina bakfälgar därifrån på måndag som varit på lagning. En Breyton Magic Racing fälg som va lite lite kantstött, vilket är väldigt svårt att fixa då polerbanan på dessa fälgar är gjort av rostfritt stål och inte aluminium som resten av fälgen är. Mvh Jimmy Länk |
|
|
Jag kan med rekommendera Fälgfixarna i Helsingborg. Väldigt duktiga på att fixa fälgar. Har lämnat in 4st fälgar där med väldigt bra resultat och bra service har de med.. Däremot har jag hört från kompisar aatt deras filial i Gbg har ett dåligt kundbemötande, har dock aldirg pratat med dem själv. |
|
| Kan oxå rek fälgfixarna i Helsingborg..lämande min fars ena 18" M fälg och min ena 19" BBS Challenge fälg...resultatet blev över förväntan.....och bra priser har dom oxå.... | |
| Vad pratar vi om för pris ca? | |
| -> Jimmyboy. Vad fick du pröjsa för lagningen hos Fälgfixarna? Gjorde precis samma sak med mina Breyton Magic idag :-(( | |
|
Du som bor i Malmö kan med gott samvete vända dig till Srm, Svets och Rikt Malmö HB Telefon: 040-186463 Adress Industrigatan 20 B 212 14 MALMÖ |
|
|
nellis Länk |
|
|
Fälg fixarna kan inte fixa till org 19" Behövdes tydligen en speciell maskin som dom inte hadde... MVH |
|
|
Jag fixade mina fälgar i rättvik. Han krängde av däcken, svarvade fälgarna, riktade dom, lackade dom samt på med däcken igen. Han förklarade att det skulle bli dyrt. 500:-/fälg ville han ha för allt jobb. Själv jublade jag och fick mina bbs challenge som nya till ett bra pris, jag hade tänkt kassera dom och hade köpt andra fälgar redan. Men när vi köpte ytterligare en bmw kollade jag upp renovering och ångrar mig inte :-) |
|
|
ryk 330xi: Vad heter killen i Rättvik, bor ju i Borlänge och jag behöver få mina BBS RKII renoverade och han verkar ju vara rätt så billig :) //Daniel |
|
|
Kan också rekomendera Svets och Rikt i Malmö. ___ //Ulf |
|
|
ryk 330xi: Vad hette firman du lämnade in dessa på?, bara riktning brukar ju ligga runt 4-600kr/fälgen Mvh Henke |
|
|
Darthmoller: Jag lämnade in 1 st Breyton Magic och betalade 1400kr för lagning av kantskrap ca 4cm, polering av rostfria fälgbanan samt lackering av navet. Va dina Breyton oxå orginal? Isf. hur löste dom det med de infällda luftventilerna på dina fälgar. De fösökte nämligen fuska på min fälg med en utvändig ventil men det godkände jag INTE. Och de fick göra om jobbet efter lite tjabb. Resultatet blev kanon men jag upplever att fälgbanan är något mattare faktiskt än de andra. Ska putsa upp den ordentligt när jag ska lacka oken i slutet av månaden. Mvh Jimmy Länk |
|
| Har inte fixat det än, ska lämna den till Svets&Rikt i Malmö på måndag, ska bara fixa kantskrapet behöver ingen polering. Får se hur det går, återkommer med rapport. O jepp, mina breyton e orginal men det e inga racing som dina. | |
|
Jag fixade mina fälgar där förra sommaren till det priset. Skulle inte tro att han blivit mycket dyrare på ett år. Bra resultat blev det också :-) Den här firman som hjälpte mig Sedvalls Däck o. Lack AB Tel. 0248 - 129 00 Centralg. 44 79530 RÄTTVIK |
|
|
ryk 330xi: Tack så mycket för infon, ska ringa han imorrn och höra mig för... //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.