|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag har gjort samma val efter 3 bilar med inbygga navi, E39, MB C32 AMG och senast E65. I mitt tycke: 1) Den integrerade navin är alltid 2-3 år efter i utveckling. 2) Den integrerade navin har en dålig skärm. 3) inmatning av POI krånglig eller omöjlig 4) På E90 har man förstört instrumentbrädans linjer med puckeln. 5) Jag kan mycket snabbare/lättare ställa in funktioner utan I-drive! Eftersom jag hittar i min vardag så använder jag inte navin så ofta. Att sedan göra en snygg sladdlös installation av en lös navi det är svårt men inte omöjligt. |
|
|
steaman Håller inte alls med! När dina bilar du haft tidigare var aktuella så fanns inte ens seperata gpsmottagare! Och de som fanns (handdatorer med Windows CE) var ju sämre än sämst. Jag tycker att puckeln hör hemma på E90-E92 karossen. Jag tvekade också angående navi och I-drive när jag skulle välja bil, men nu i efterhand tycker jag det var korkat att ens fundera på det. Jag kommer aldrig att köpa en BMW utan I-drive. Det blir liksom lite trist utan. För inte ligger man och kör med hjulspinn hela tiden =) ///Danne |
|
|
Självklart är det en kostnadsfråga, hade navi+idrive kostat lite mer marknadsmässigt, kanske 5'kr (med tanke på att en eftermarknads kostar 1-2'kr) så hade jag självklart valt till navi vid en affär. men 20-25k tycker jag är för mycket, oavsett hur fräcka menyer man får i idrive. lägger mkt hellre de pengarna på läderklädsel OCH ett bra ljudsystem. allt är ju en fråga om prioriteringar. men för de som har råd med både och, så är det självklart inte fel med en integrerad navi. |
|
|
Nu har vi en bil med I-drive (obligatorisk på E61) och en utan så jag kan jämföra rakt av. Jag vill inte ha I-Drive. I min E39 uppgraderade jag Navin 3 ggr, MK1- Mk2 - Mk3 och på E65 1 gång så vist blir elektroniken omodern och jag tror att vi bara är i början av utvecklingen av elektronikprodukter för mobilitet. |
|
| steman> OT men nu fattar jag äntligen vad 650CS är för något ;) | |
|
Mycket åsikter här tydligen.... :) En annan fråga: Är det FULT med PDC fram? är det praktiskt att ha det fram - eller är det verkligen HELT onödigt? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
det är inte fult med pdc, sensorerna är väldigt estetiskt tilltalande. nyttan med det fram är mindre jmf med bak. man ser ju rätt bra framåt och när bilen rör sig framåt så har man redan haft möjlighet att lägga märke till ev hinder framför bilen :) bak däremot är jäkligt skönt. |
|
|
Fy fan för er allihop. Blev ju tvungen att ändra min order idag. Skrev ju i Torsdags - så de va inga bekymmer. nu är det en 325d påväg istället. Produktion redan vecka 10 ! :) GGGGÖÖÖÖÖÖTTTTTTTTTTT MOOOOS :) (ps. navi pro'n förblev kvar i bestälnningen) :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Nu börjar det likna nått ;) Bra val! |
|
|
Hehe, låt känslorna styra bilvalet, rätt prioriterat! :-) BMW's 6-cyl dieslar är underbara, bra val! Mvh, /Wille |
|
|
Haha ! Grupptrycket skördar offer. Fick mig att lägga till en FET lista. Ska Du inte ha helljusassistenten, blåtand och velourmattor ? |
|
Berra |
Om vi tjatar lite till så är det snart en 330d! ;-) |
| Taklucka ? | |
| Helt rätt, och v10 är ju inte helt fel. Lycka till med bilen. Ska jag ta äran för det :) | |
|
Taklucka så får jag inte plats (är 198cm lång och ganska så "bred" så det blir tråååångt). 330d är bara o fetglömma. JRS är det som borde bli BANNAD härifrån pga 325 förslaget ;) DocT: nope inget av det som tilltalar mig. Kanske Velourmattor - men jag har inte fattat vad det innebär än så därför har jag inte brytt mig om dom. Nu lääängtar jag frammåt. Sitter varenda dag o kollar fälgar o grejor. Har lite lagom fina planer för kärran framöver sen :) Men färgen är fortfarande ett bekymmer.... :( ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Nikeman> vettigaste beslutet i denna tråd! :) |
|
| Vit är läckert med M-paketet, så ändra inte. | |
|
Klockrent beslut. Då ska vi bara få dig att dumpa den förskräckliga navipuckeln. Riktiga män kör med karta och kompass ;) /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
Riktigt bra beslut!! och lycka till - sen är det väl också en fråga om, hur länge 325d kommer att stanna kvar i BMW's modellprogram i sin nuvarende form. På andra BMWsites har det ju varit mycket snack om en kommande 323d(204hk) med nya 4-cylindriga biturbodieslen från 1-serien. Vad händer isåfall med 325d, kommer den att få flera hk för att distancera sig från 323d eller åker den helt ut? //Anders |
|
|
Ja just det 4-cyl ljudet vill jag ju komma ifrån.... Och man kan ju inte heller gå o vänta på en motor-update heller. En KCR-box lär råda bot på den saken =) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.