AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.697

Beställde mig en E92 Coupe idag :) :) :)

Sida 2 av 4
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Ar det barra jag som tycker att navin i 3-serien ar grymt ful och dalig? Man far ju en battre los enhet for 3000kr.... Kul att vi alla har olika smak!

/Tobias
Berra
Verkar som om det finns lösa navigatorer speciellt till bmw också...

Länk
ob
48
obrad
335-08
Håller med dig Tobias1980 och shark antennen som hör till navin ska vi inte ens prata om,den förstör den fina taklinjen som cupé bilar har tycker jag.

Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Ja där hade vi två st e92 ägare som på något sätt lyckats köpa bil utan i-Drive systemet. :)

Tur att smaken är olika =)

Angående motorvalet så blir det nog bra med en 320d. Problemet är att när man sitter där och "kryssar i" listan med utrustning och motorval så sticker det iväg. Min bil är extrautrustad för 106 000:- enligt pappret, och då har jag inte ens valt dom mest onödiga tilläggen. Helt sjukt idag vad priset springer iväg. Och innan man ens beställt sin första sprillans nya bil, så ska man nog inte uttala sig om pengar och motoralternativ, för någonstans måste man ju sätta en gräns. Min 320d listar idag 449300:- (!!!!) och det är bara för en 320d. Samma specs på en 330d hamnar på straxt över 520 000:- !!!!

Som sagt. Någonstans måste välja och prioritera lite.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
"lägre än glocalnet och hårdare än he-man"
Jag gillar inte heller navibucklan, tyckar så klart att 3-serien borde utrustas med en flip up skärm som 1-serien:-) Men annars fin konfiguration, även om jag kanske hade valt aut.låda. Jag har prövkört 320d med nya 177hk motorn och var faktiskt överrasskad över hur pigg den var - också när man är van vid 335:an. Du kommer att bli nöjd med den. Grattis!

//Anders
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Tack. Äntligen någon som förstår att man faktiskt inte KAN ändra motor efter att papprena är påskrivna :)

Men seriöst. Tycker ni verkligen att Navi-bulan är ful? Jag tycker det gör att kupen känns mer ombonad och trevligare att vara i. Skärmen är mysig med i-Driven, navin och bakvarningen m.m. Dessutom stora fina låtlistor när man har hårddisken eller USB minnet inkopplad.

Gillar inte heller den extra kamelpuckeln, hatar dessutom inbyggda navigatorer så det kan ju vara en bidragande faktor.

at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
grattis till bilen,vi kommer bli "bröder"..kolla mitt galleri:)
JR
7
JRS
335i coupe -07
Du beställde bilen torsdag, det är ju inga problem att ändra. Jag strök automat lådan ca en vecka efter beställning och det var inga problem. Och nav förstör utseendet måste jag hålla med om. Men visst smaken är som backen brukar man ju säga. Säjaren som sålde bilen tyckte själv att över 20 papp för nav är borkastat. En detalj som jag rekommenderar är svankstöd, det är mycket skönt. Som sagt det går att ändra, bilen är inte byggd än.
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Jo till o med min försäljare sa att "köp en bärbar navi för 4000 och spara 20 000 istället".... Men hur klarar man sig utan skärmen då? Liksom skitgött med färddator i skärmen, låtlistor till USB-minnet (man ser ju flera låtar uppåt o neråt), visuell park-varnare och framför allt "pryl"-faktorn... Liksom VILL HA :)

la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Grattis till en fantastisk spec.

Vitt eller rött är ett svårt val. E92:an passar i båda. Snygga interiörval till båda färgerna. Kanske att jag gillar det sadelbruna lädret lite mer.

Navin hade jag valt bort. Mycket snyggare utan och en en hel del pengar som kan läggas på annat.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Det som jag anser är skrämmande är att ALLA ni som skrivit här anser att navin är waste of money.... Är ni helt seriösa?

Måste väl vara fler än jag här inne som är prylbög eller??

Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Tittar man i Amerikat så är dom ju eld o lågor över i-Driven....

"Likes:

-It's not touchscreen so I don't have to take my eyes off the road for very long if at all in a lot of cases. (It's easy to memorize certain menu items, and full functionality is available while the vehicle is moving)

-The built in short cuts so you don't have to go back to the main menu every time; you can jump to communication, climate, nav, entertainment no matter where you are in any menu

-After using '06 iDrive (before force feed back was pulled) '08 is a night and day difference in speed

-6FL works awesome

-Cleaner cockpit (don't have a million buttons like some setups)

-bluetooth integration/voice dialing of names and numbers/overall voice control

-Its easier to operate everything compared to non-iDrive

-Being able to see a graphical representation of how far I am from an object with the PDC is invaluable

-RTTI comes in very handy at times

-It's not windows based "

Finns ju massor att läsa på e90post.com

Prylbög i all ära (skriver detta från min iPod Touch ;). Jag anser dock att en separat navigator är mer prylbögigt med alla möjliga POIs, fartkamror och liknande. Du bestämmer själv vad du väljer att lägga pengarna på, lull lull som är häftigt en månad eller motor du kommer njuta av varje dag, så resonerar jag iaf. Motor vinner alltid över prylar hos mig :)
Å andra sidan lyssnar jag sällan ens på radio i bilen...
Visa användare
106
BG
BMW 520d Touring

Jag gillar röda BMW, var för ett par år sedan ute efter en röd X5,a, i snitt
30% dyrare än övriga färger i Tyskland. röd är utan tvekan vinnande färg,
när du en dag ska avyttra BMW,n.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
jag är lite glad i prylar men skulle för den skull inte lägga över 20'kr för en inbyggd navi, när det finns bra lösa enheter för kaffepengar.

anledningen att välja till navi skulle för min del enbart bestå i att man får idrive/skärmen, med de fördelar det medför som tex ökad översikt vid iPod-styrningen, DSPn till ljudsystemet och M-drive inställningarna om det vore en M3a.

synd att man inte kan köpa detta löst, som i tex Audi.
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Jag skulle inte använda en extern gps i bilen om jag så hade fått den gratis.
Det är väl fult om något!

Men det är klart om man gillar snygga sladdar och seperata tmc-mottagare, samt att få rutan inslagen för att den ursnygga hållaren sitter kvar i rutan så kan man ju välja en extern.

Klart man har POI och fartkameror i navin på BMW:n! Säg inte saker ni inte har koll på. Dessutom fungerar den väldigt bra. Betydligt mycket bättre än många externa. Tro mig, jag säljer sådana själv i mitt yrke.

Sen väljer du inte Navi Pro bara för navigationen. Utan om du har tex USB interface så får du upp dina låtar i displayn på ett snyggt sätt. Man får en visuell bild när du använder PDC istället för bara plingandet. Kör man bluetooth till mobilen får du telefonboken i displayn, plus minst 10 sköna saker till.

Alla inställningar gör du mycket bättre med I-drive, som enligt mig med flera andra användare fungerar väldigt smidigt och bra, snabb har den blivit dessutom med de nya uppdateringarna.

Man väljer inte en ny BMW utan I-drive. Kanske om man köper en 1-serie eller Z-serie. Punkt!

///Danne
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
word!
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
VHDanne: Man valjer en ny BMW utan I-drive om man inte vill ha nogon och vice versa.
Berra
Tycker nedanstående montage av extern GPS ser helt ok ut.

Fäste (utan gps):
Länk

Med gps:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.