AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.103

Hur mycket får man max plocka från bilen för att få ut skrotpremiem?

JJ
69
JJ-U
320i-90
Tjenare..
Bilen = E30 320i-90
Blev påkörd H-bak lite av en smitare för några måndare sen...
Fick sladd med bilen in i ett räcke dagen innan snön föll här i gbg.
Så bilen har lite plåtskador på nästan hela högersidan förutom dörren.
bilen vart väldigt fräsch o fin innan...den har sportstolar,diffspärr eller va d heter...den spinner på båda bak iaf :D,hyffsat ny koppling,motorn är välservad och fungerar perf...
Då jag har planer på att använda lite grejer från den till min projekt bil så vill jag veta om man kan lämna in ett tomt chassi så att säga och få ut något för den?

Mvh Johan

JJ-U
Chassiet skall kunna "rulla" det är kravet
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Hej, har demonterat min e36 förut, tog absolut allt, det vart bara karossen kvar på palbockarna, kunde inte ens rulla. Skrot bilen kom själv och hämtade den + att jag fick 500:- men det vara 1 år sedan, nu kanske de har ändrat.

mvh
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tänkte passa på när ändå ämnet är uppe..
Finns de här kravet om årsmodell kvar som fanns förut(om ja fattat de rätt),att bilen måste va ett visst antal år gammal för att kunna få premien?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Skrotpremien är ju helt borttagen. Enda chansen till ersättning nu är väl om skroten är villig att betala något för metallen osv.

Man ska sikta på att vara bra!
El
311
Elwood
523i Touring
Varse du får något eller inte så borde väl bara sportstolarna vara värd mer än det. Jag skulle definitivt slakta så mycket som möjligt oavsett om jag fick något för den komplett eller inte. Speciellt om du fortsätter åka e30, alltid bra med reservdelar.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Med borttagen skrotpremie är det bara att rensa allt, slipa bort alla chassienummer och dumpa resten i skogen!

Är man så dum att bort skrotpremien får de skylla sig själva!
st
3.460
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
FRIFART: Jag antar att du även slänger övriga sopor i naturen. Varför skall samhället ta hand om ditt avfall?

Många kommuner har gratis hämtning av skrotbilar. Plocka det du behöver och ring kommunen sedan om du bor i en sådan kommun

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker de är helt idiotiskt att man tagit bort premien...visst,de kanske kostar en slant,men på lägre sikt är de nog inte så himla dyrt...
Man får ju bort många skrot/miljöbovar där ute på vägarna + att man slipper en massa dumpade bilar här å var.
Sen förnyas ju vagnparken fortare med en skrotpremie..vill man inte de?

Nu har ju vissa kommuner gratis hämtning,de är naturligtvis bra...men även de kostar ju ett par 100 lappar att köra ut den där lastbilen å hämta skrotbilen.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Plus att de som redan betalat sin skrotningsavgift kan känna sig blåsta på de pengarna.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.