AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.079

Originalmonterad nyckelfjärr till Centrallås 850?

No
160
No1MAXIMUS
X5 3.0 -04
740iA -00
Hej igen alla kunniga, nu är jag här med mina dumma frågor igen. =)
Vi införskaffade ju just en 850 o nu undrar jag om det fanns fjärr till centrallåset fabriksmonterat som tillval på bilarna.
Min pappa köpte en fabriksny 735i 1988 o då fick han en stilettnyckel med fjärr till.
Det får ju mig att undra om det inte finns en chans att det kan ha funnits till vår 850 men att den försvunnit eller gått sönder ngnstans på vägen från 92.
Li
90
Lidmalm
Polestar 4 LRDM Performance -25
Visst finns det. Jag har två stycken till min bil men använder dem inte eftersom de är ganska klumpiga plus att man måste stå så nära bilen för de ska fungera. Sen är även fjädern dålig i båda.
OT: Någon som vet om man kan fixa en modern BMW-nyckel som öppnar E31:an? Borde ju inte vara några problem kan man tycka.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Den dåliga räckvidden beror på att det är IR och inte radio. En IR nyckel till min E34 kostar 1600kr, så jag beslutade mej att leva med de slitna knapparna... En helt vanlig nyckel utan sändare eller nåt alls går på en femhundring. BMW tillhandahåller inga nyckelämnen, bara färdiga nycklar.
På E34 sitter mottagaren i innerspegeln.

---
Going sideways.
Pe
25
Per R
850iA -91
Även min har haft en fjärris, men inte heller jag har en. De var svindyra att köpa o väldigt stora, har för mig att den var 8cm lång. Jag köpte en ny nyckel på BMW som dock inte passade - deras enda respons var att någon någon gång måste ha bytt lås - 500 :- i sjön. Istället gick jag till en nyckelbar i Sumpan (Sthlm) o kopierade min befintliga nyckel för en hundring eller så.
No
160
No1MAXIMUS
X5 3.0 -04
740iA -00
Jag ska kolla min bakspegel så fort jag kommer hem till sverige. känns lite surt att ha åkt bort 2 dagar efter att vi hämtade bilen så jag inte kan pilla med den som jag vill.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.