|
|
|
|---|---|
|
Halloj, en (eller båda) kattarna i min 540 är rasad, bilen går som skit och har ingen kraft. Den går ju trots allt framåt så frågan är - vågar jag köra tills de nya kattarna kommer? Tycker att den har börjat trycka ut än mer olja från de redan läckande ventilkåpspackningarna. Kanske är en tillfällighet. Allt ska bytas/fixas om en vecka... /linus | |
|
Bilen kommer troligen att stanna helt ganska snart. Försök öppna katarna och tömma ut innehållet, det gjorde jag på min 520 när katen la av, bilen har aldrig gått så bra som då. BMW CS #5206 |
|
|
För faaan sluta gasa du kommer paija ventiltätningarna som en efekt av att det blir ett jävla tryck i vevhusen! till sist trycker den ut all olja deeee bliiiir DYRT! Mvh Knölpåken. Knölpåken. |
|
| Japp, insåg det etfter ett par turer :-(. Den står nu tills jag har rensat kattarna.... Nån risk att innehållet i dessa hamnar i mellandämparen eller i slutdämparen? Nån som har haft samma problem? | |
|
Japp det kommer fastna en hel del i slutdämpen! Så bäst är väl om du kan skruva isär skarven efter kattarna och rensa på så sätt alt knacka hårt på kattarna så "allt" hammnar i slutdämpen kappa sedan bort den och ersätt med en fullflödes & vips så har du en "ny" bil, ljudmässigt så kommer du INTE ångra dig:-) (vet ställe som utför denna operation med nya kattar & slutburk för trevlig peng) Mvh Danne |
|
| Vilket ställe då Danne? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.