AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
894

Vatten pump drivs den av kamremmen

Visa användare
150
sa77
320i -89
Hej , jag har en E30 320 -89. Det är M-20 motorn eller har jag fel.
Ska byta kamremmen på den , och undrar om vattenpumpen drivs av den?
Enligt mekonomens butik så drivs den av en separat rem gemensamt med generator och fläkt om jag inte minns helt fel.
Men när jag kollar i Haynes gör det själv bok för att kolla llite tips och sånt, så läser jag helt plötsligt att den drivs av kamremmen.
Jag ska göra detta i helgen som kommer så vore ju kanon om någon kunde tala om hur det är. För ska jag byta kemremmen och vattenpumpen drivs av den så kan man ju lika bra byta den oxå när man ändå plockar bort remmen.

Stefan

Den drivs inte av kamremmen...Men man byter oftast vattenpumpen vid kamremsbyte om den inte varit bytt på ett bra tag (typ 10-15" mil), anledningen är att kamremmen måste bort när man byter pumpen (kan minnas fel dock!)
Visa användare
150
sa77
320i -89
Ok , det var nog det som stog i boken då rå, förstog inte att kamremmen bara skulle. men som du säger så är det lika bra att byta den oxå då.
Tack för det snabba svaret.
nu hinner man ju beställen ny pump så man kan få den till imorgon eftermiddag.

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
sa77:
Har du direktuppkoppling till grossisten lr?? beställa 20.30 å få den dagen efter?
I försej brukar ju V-pumpar vara lagervara i butiker så...
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
aa...kom på mig själv nu... :)
Mekonomen har ju så om man bor i sthlm/sörmland iaf...beställer man innan 9 lr 10 så kan man hämta den i butiken runt 16.
Visa användare
150
sa77
320i -89
Just så. det stämmer om man ringer och beställer innan 9 så kan man få den till 16.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.