|
|
|
|---|---|
|
Hallå Hallå! Nu har det dykt upp ännu ett problem med min 535iA, problemet nu är att den stängs av när den blir lite varm, efter ca. 5min gång! Är det någon som vet var felet kan vara?? MVH/ Viktor | |
|
Jag testade idag med att lossa på betteriet! Bilen gick bra en stund, någon längre än vanligt! men dog sedan ändå! Men det är ett för mig väldigt irriterande problem! Är det ingen som vet vad det kan vara? Eller har varit med om det själva? MVH/Viktor |
|
| När den lagt av, går den att starta igen? | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Igensatt soppafilter/soppapump? |
|
Den går att starta, om man håller gas! Men den går väldigt dåligt! Dom säger på verkstad att det kan vara tempgivaren som sitter i toppen någonstans?! Någon som vet vart den sitter eller tvivlar på att det är den? Tack för tipsen, skriv mer! MVH/Viktor |
|
|
På M30 motorn sitter bara oljetrycksgivaren direkt i toppen. Det sitter 2 eller 3 givare i termostathuset: Länk En av dom hör till temp. mätaren så den är inte aktuell. Troligen är givaren till mätaren pos.14 eftersom den verkar vara enpolig, men helt säker är jag inte. Pos. 16 är det inte säkert att du har. Kanske bara en plugg där. Möjligen att du har luftmassemätare av varmtrådstyp. Kanske den är trasig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.