|
|
|
|---|---|
|
Tjaa har lite svårt o välja kanske nogån som kan hjälpa funderar på ett köpa en av dom 540 -00- eller 330 -01- har provkört båda så vad tycker ni jag ska välja gärna lite tips hur mycket dom drar per mil vanligase felen ja ni fattar | |
|
Svarar på din sista fråga först: Har en 330 själv, i för sig en touring,och denna drar runt en liter per mil. Detta med körkortsfarligt tung högerfot och 80% stadskörning. Skulle gissa på att 540 vill ha mer. har inte så stor erfarenhet av 540 men motorn i 330 är en ren juvel med alla klassiksa superlativ osv. Valet 540/330 beror mest på dig: Ligger du mycket på motorväg/landsväg? Behöver du lasta? Behöver du frakta fler än dig själv? Kan du ställa undan bilen så inget skär sönder cabben? O.s.v Med min körning hade jag valt en 330 cab, känslan en cab ger kontra klumpigheten en 540 har i stan är motivationen. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Kör mest inne i stan.. nackdelen är att jag bor i malmö och har ingen garage så risken finns att cabben blir sönder skuren men det kan även hända ute på gatan sen pris skillnaden är rätt så stor cabben fullutrustad med m paket och 19 m3 fälgar 200000 och 540 fullutrustad med 20 alpina fälgar 160000 |
|
| 540 -00 för 160 000:- ?? | |
| Värdefallet på caben är garanterat mindre än på 540in och 330cben är en garanterat mkt roligare "glidar" bil med caben nere på sommaren än 540in så för dig skulle jag rekommendera en 330cab om pengarna inte spelar någon roll. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk De 330-01 cabbar som finns på blocket ligger 20-60 tusen över 540 i pris. Bilarna är ju inte jämnförbara med varandra, det skiljer för mycket mellan 3- 5 serien, framförallt komfortmässigt. Och man får börja med att bestämma sig för vad man vill ha. sportighet kulhetsfaktor eller komfortabelt sportigt landsvägslok Cabben är nog bra mycket bättre i värdeminskningshänseende, men en smalare målgrupp att sälja till. Men vem köper en bil för att fundera på att sälja den, innan man köpt den :) alldeles för många kanske ?? ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.