|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag har ett problem med min låda! Den växlar silkeslent och utan anmärkning på låga varv, men kommer man över 5000rpm som man gör tex vid en motorvägspåfart eller vid kickdown så smäller lådan i de högre växlarna....... Och då menar jag smäller!!! Faan så man tror att nåt gick sönder, första gången det hände kände jag mig rätt liten! Detta har hänt för mig 2 gåmger nu och har bara haft bilen några dagar, det är en 320t -96 med 23k mil på mätaren. Min tanke är dålig olja, men ska den oljan verkligen bli så dålig?? En annan tanke är att det möjligtvis läckt ut lite(långsökt) ?? Sliten låda?? Hoppas någon kan hjälpa mig med att reda ut vad det kan vara! Vh | |
|
Ofta är det inte lådan utan drivlina, motor och växellådsupphängning. Kolla särskilt lådans upphängning bak och kardanen. Skulle det ändå vara lådan så kan det vara flera orsaker. Då måste man felsöka lådan på plats. Låg oljenivå kan inte orsaka hård växling snarare att den inte växlar alls. Dålig olja märks i första hand som störningar vid växling på låga varv vid mjuk körning. Då borde det ha funnit störningar även vid mjuk körning. molle |
|
|
Ok! Tack så mycket, ska genast kolla upp detta, oljan kan man utesluta då den är riktigt behaglig i växlingarna annars!! Fnns det saker som kan få sönder/av av att det är på detta vis? Vh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.