|
|
|
|---|---|
|
Tja Detta gäller min Bmw 535i -91 (E34) Den har snart gått 30k mil, men den har låtit såhär sen jag köpte den, inget allvarligt. Bara störande. Den låter skummt både vid start och avstängning, dock två olika ljud. Har nin nån aning om va det kan va? Start: Låter lite som nåt kugghjul som slirar..eller nåt...typ vid det stora fläktmunstycket Länk Avstängning: Låter lite som en motor som går tom...eller nåt, typ vid a-stolpen nånstans Blev nå skit me youtube...lägger upp andra länken sen när det funkar igen All cops are bastards | |
|
Avstängning: Låter lite som en motor som går tom...eller nåt, typ vid a-stolpen nånstans Länk All cops are bastards |
|
|
Kan det vara spjällmotorerna som justeras bakom luftgallren? tänk dig ett spjäll som sakta öppnas och stängs innan fläktsystemet går igång. B t w, de flesta poliser är som du och jag, vanliga människor som gör sitt jobb Mvh Asken |
|
|
SKulle kanske kunna va nåt sånt, det nedersta fläktreglaget (det till golven) är det nåt fel på. Den går kanske dra ett par cm som mest.. Om det nu är så, hur fixar jag det? All cops are bastards |
|
|
Ljudet vid avstängning låter som "spännarmotorn" till förarsidans torkararm. På min 540 hade denna gått sönder i snäckväxeln och motorn lät ungefär så några sekunder efter avstängning. Köpte en ny motor på skroten och allt fungerade sedan ok. /Stefan |
|
|
Vad fyller den för funktion då? Låter krånglig att byta... Några tips? Ska nog ta och skaffa mig en Haynes tror jag. Känns som det börjar bli en del att försöka fixa nu... All cops are bastards |
|
|
Motorn spänner åt torkararmen så att den pressar mot rutan då man kör, har för mig att den t.o.m ökar trycket vid högre fart. Då man stänger av motorn så släpper den trycket för att skona gummit. Den ser ut som en torkar eller elhissmotor och sitter i förlängningen av torkararmens axel. På 540 där det var rejält trångt tog det väl en dryg timme att byta den. /Stefan |
|
|
Detta låter intresant och måste undersökas närmare. Jag har retat mg nåt otroligt den sista tiden på att torkararmen liksom hopaar på rutan på väg ner igen och lämnar en massa skit kvar så att man inte ser ett piss. Bara plusgraderna innfinner sig och det vita kräket försvinner så ska jag lägga mig på rygg vid pedalerna och försöka kolla lite. All cops are bastards |
|
|
hej torkarna kommer du åt från motorummet , det är speciella torkare på 535 har för mig, då menar jag motorn så klart, mvh hans |
|
|
Motorn är detalj 4 i denna länken. Länk /Stefan |
|
|
ok, då är det bara att skriva ut bilden och traska in på bmw då... Sen ska man få tid och framförallt ork att göra nåt åt det också... Tusen tack för alla bra svar iaf. All cops are bastards |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.