AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
64.954

Bilen rensad på xenon och airbag! IGEN!

Sida 7 av 8
Vart hände det här?
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Ska vi försöka samla oss och komma på en bra åtgärd så vi kan få åtminstone bilen att larma när dom går in i den.

Tänkte modifiera sirenen bak(placering etc), men med tanke på inlägget 19:03 så kanske det bör kompletteras med något som gäller förardörrens lås?

Ideer?

FAF
gt
574
gti_charlie
E91 320dT -08
E87 120iAM -10
E36 320iCab -99
Vi har just fått tillbaka vår bil efter lampstöld i Göteborg.

På vår bil tog dom ur låset som på flera andra.
Ska man vara orolig att nyckeln kopieras så dom gör mer vid annat tillfälle?

Karl Birgander, Göteborg
BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90
Förr: BMW 318is -90
Men varför tar de ut förardörrens lås. Larmet går väl på ändå när man väl öppnar dörren? Om ni låser upp dörren med nyckeln själva och öppnar dörren börjar väl larmet tjuta?

Måste vara lättare att bara slå sönder rutan?
när dom rensade polarens -02 så va ju låscylindern i förardörren urdragen, cylindern sitter bara fast med tre små hullingar i plasten så det ger med sig allt för lätt.. Innanför där cylindern suttit såg man ett ovalt hål och i det ovala hålet satt en sak man bara drog åt ena hållet så låste bilen upp sig och nä inget larm gick, polarens bil stog utanför hans sovrum då han just va orilig för att få sin bil rensad
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
m5tomten:

Några nyheter? Hoppas det har löst sig...

Mvh
to
402
tomtebloss
E60 530D LCI, tuned.
E61 520D LCI,
E39 530IAT
E46 M3 cab
m5tomten, lever du ?
Ha
77
Hardy
530iM -02
Alltså, denna tråd är extremt spännande. m5tomten, hoppas att det gått bra för dig!?
Någon som kommit på någon vattentät åtgärd mot dessa stölder?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Otroligt så stort ett problem detta har blivit. Jag vet om att Polisen i vissa områden runt sthlm har haft span på BMW och Volvo som tidligare blivit rensade på allt.

Här i DK stjäls endast krockkuddar från Seat, VW och Audi återförsäljarens parkeringsplatser. Polisen kommer alltid för sent.

usch!! :-(
Th
9
Theodad
525 dA Touring -08 e61 LCI
Gammal tråd, aktuellt ämne.

För andra gången på två år har vi nu råkat ut för detta i norrort i Stockholm. Bärgaren berättade att han hämtat en BMW tidigare idag på förmiddagen utan ratt.

Hur snabbt kan de egentligen jobba? Bilen står dessutom på parkeringsplats precis vid (villaområdes)vägkant och under en väglampa... Kyliga tjuvar förutom -15 grader. Dock lämnade de rattbulten och inga synliga skador....och larmet hade inte gått.

Tids- och pengaslöseri.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Hm, på vår bil går larmet om man låser upp med nyckeln i låset!
Bara fjärrkontrollen stänger av larmet.
Det går att koda om nyckeln i låset skall stänga av larmet eller ej.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Tror m5tomten är skyldig en uppdatering snart :)
Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Inte bara i Sverige! När jag skulle hämta min bil i Tyskland före jul, drabbades bilhandlaren av airbagstölder på 30st bilar en natt. Tyvärr blev min även drabbad. Där hade tjuvarna krossat sidorutan och mycket snyggt plockat bort airbag utan att skada övriga grejer. BMW handlaren hade sin verksamhet i ett industriområde utan staket, så de skulle nu flytta sin verksamhet till ett inhägnat ställe.

Jag överraskade handlaren med ett mail där jag undrade om min bil blivit drabbat, han kunde inte fatta att jag kände till händelsen. Jag hade googlat handlaren för att ta reda på om andra skrivit saker om dem, då hitta jag en tidningsnotis om stölden.

Lj
209
Ljepone
E92 M-Power
Organiserad brottslighet ......
Kommer hända ännu mer nu när airbaglampan måste fungera inför besiktning.
Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Har lite svårt att förstå behovet av stulna airbags ? Vem behöver alla dessa airbags ?

Om man behöver en ny airbag är ju bilen troligen skadad på annat sätt också. Får känsla av att bilar där airbagen har löst ut går många direkt till skroten. Kanske är dessa som repareras i öst och då behöver nya.

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Du svarar själv på din fråga till sist. :)
BM
117
BMWernie
520d sedan -08
Jeep Wrangler höjd/modifierad
Honda Civic -03
Jag blir lite chockad av informationen om stölderna!är det så vanligt!?

Själv betalar jag bara 5000 helår/helförsäkring för min 520d-08 I HBG.
Bor i eget hus men centralt.
Låter mycket med 7200!?
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Dags för lite goda nyheter som omväxling: Länk
Karl-Hilding
Då blir det sämre tider för BIL33.
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.