AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
64.953

Bilen rensad på xenon och airbag! IGEN!

Sida 5 av 8
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
lite uppdatering:

puckot hade slagit sönder bakrutan (touring) och klättrat fram till huv öppningen men han gjorde en tabbe då och det var att i mitt svarta skinn så är det ett perfekt avtryck av hans ena sko och det är så bra att jag fotat det och idag har jag via lite ful ringande till hans föräldrar fått veta vart han som stod som ägare på bilen jobbar (låtsades vara en gammal skolkamrat från förr) så på tisdag bär det av dit och jag har även varit o tittat på hans bil idag och visst är det den

som dom gömt 70m från mitt hus längre ner på gatan...

och då vill jag se hans sko.

så jag ska göra honom arbetslös och billös!

en sak om han läser det här o känner sig träffad:

DU TOG FEL BIL DEN HÄR GÅNGEN OCH JAG KOMMER ABSOLUT INTE BLANDA IN POLISEN JAG SKA LÖSA DET PÅ ANNAT VIS!

e så less har hänt 3ggr o nu är det nog...

kommer mera om det här på forumet för ALLA ska få veta det här...

ett avslöjande kan jag komma med iaf: ni som har e39or i örby/älvsjö/fruängen! skaffa carguard annars finns risken att sopan med skon tar dom.

la
122
lance
X5 e53 00 4,4
ja bor i hökis och hade ju inbrott härom natten när dem snodde skärm nav data o cd vxl,, vem är killen ja ska ta fan skapet av daga hur ser hans bil ut, vet säkert vem det är om han är i 30 års åldern..

m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
lance:

han har en svart BMW 540 års 2000 med M paket och uppdaterade strålkastare samt bak ljus och stora skärmen i och svart skinn och det är en sedan modell...

kan inte hänga ut hans namn el reg nr eftersom jag kan få skit då (man vet aldrig) men då vet du vad han åker i iaf. och ja han är född 1972!

en bonus är att han har nya M5 hjulen 19 tum på, orginal el kopior vet ej!

lätt att känna igen iaf.

fan vad jag hatar tjyvar o det är riktigt jobbigt att ha en 5 serie med navigation från 01-03... tycker det är skit jobbigt att parkera den för kvällen o lämna den och det händer ju att man ibland är i stan och då får man ju "ta" den P-plats som finns liksom...inte bra:(

Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
m5tomten:
kan du skicka ´pm med reg? // residence ,västerort
Någon som uv-märkt sina grejer?
uv-märkt?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Märkutrustning du kan låna hos polisen. UV-penna där skriften bara syns i UV-ljus.
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
residence:

jag kan pma dig den då jag vet och får fram om det är ägaren som gjorde dom här sakerna på min bil osv ...

för att det är vanligt att tjyvarna använder sig av en "polare" som får lite saker bara att hans bil används...

det har jag stött på många ggr el att han är tvingad osv med tanke på det så vill jag ha fakta innan jag delar ut regnr osv ... oskyldigt dömd e ju inte kul!

däremot så kommer ALLA få veta vem han som var gärningsmannen!

hmm har fnulat på straff men vet inte om det är pengar jag vill ha el om han ska få så mycket st..k el skit i sitt liv!

vet fn inte vad som är det hårdaste o bästa.

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Knäskålar rekommenderar jag.
Det skall kännas och jag har inga förutfattade meningar men talar han flytande svenska?

Byta upp sig? Till vad då?
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
hilding:

vet inte ifall han pratar det men om man går på efternamnet så är det tveksamt men en av dom som gick ner för backen från min bil då det hände han var iaf nordisk!

ok kort sagt så tror jag att det blir att han som äger bilen som var med oavsett om han bara "körde" ska få bli arbetslös iaf och sedan han som utförde gärningen det har jag inte funderat ut än!
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
nu när du har ett namn och vet vem snubben är så misstänker jag att det är en riktig MUPP utan riktig inkomst.
skit i knäskålarna. tvinga honom hosta upp pengarna samt för sveda o värk
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

m5tomten!!

hur har de gått!!
följer denna tråd men spänning!!!

Håller med dig till fullo.....inte blanda in polisen....Så bra ska killen inte ha de!!!
Finns *andra* sätt!!
Bi
3.797
Bianca

Då e vi 2 Falsterbo:)

m5tomten!!!synd vi bor en bit ifrån varandra!!hade gärna hjälpt till,även om du verkar ha 100% koll på läget!!!

Hade nästan *pröjsat* dig för att få vara med vid *mötet* öga mot öga-träffen....Sett hans min o sen frågat honom ( låt fantasin flöda)....

1000 ggr bättre än värsta Hollywood filmen!!!

Statuera en EXEMPEL med denna kille!!!!!!

för så håller man inte på-----som man bäddar,får man ligga!
Bi
3.797
Bianca

Konfrontera killen DIREKT öga mot öga!!!!

inga rasist kommentarer här på forumet...Jag e själv polack...kom hit när jag var 5 år gammal,o inte fan fick jag lära mig att *har du inte råd,så e de bara att PLOCKA!!!

Man ska respektera regler,lagar o seder dit man kommer........

Inte konstigt att invandrare har dåligt rykte över lag,men kom ihåg,det finns VI som följer regler o lagar till punkt o pricka!!

PS:Misstänker att killen är från ett annat land.....
har jag fel,så ber jag o ursäkt!!!!

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Bianca:

Du har min högakting!!

ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Bianca:

Du har min högaktning skall det vara!!

Bi
3.797
Bianca

karlhilding..

Tack,ska du ha!!

Bara för att några invandrare gör bort sig,så skall inte ALLA ha skit för det..

Kan ju lika gärna vara en svensk...det vet jag inte,,men jag vet att mina landsmän har mkt kunskaper om BMW bilar överlag....märker det när jag hälsar på min släkt i polen,.....har ju kusiner osv som "typ gått över till andra sidan) om man säger så:)

Och den info/elschema/larmsysteminfo m.m de har om bmw bilar e skrämmande..

de har pärmar om
e38,e46,e39,e34,e60,e60,e61 osv.........x3,x5 you name it!!

fick även höra/veta att att de har samma scheman till nya 5 serien osv..
det e SKRÄMMANDE!!!

lite så man skäms!!!

men de finns en del "helärliga" polacker" oxå....de jag känner här på forumet e jag o Herr Gaspedal...Riktigt trevlig kille,som jag har även äran att ha på messenger...

Tror att Herr Gaspedal håller med mig,när han läser detta!!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Bianca, hur får du ihop dessa två uttalanden?

"Man ska respektera regler,lagar o seder dit man kommer........
Inte konstigt att invandrare har dåligt rykte över lag,men kom ihåg,det finns VI som följer regler o lagar till punkt o pricka!!"

"Håller med dig till fullo.....inte blanda in polisen....Så bra ska killen inte ha de!!!
Finns *andra* sätt!! "

Vill absolut inte försvara buset och förstår absolut hur det känns att bli utsatt och bestulen, har själv fått en crosshoj stulen för ett par år sedan. Vet inte exakt vad ni tänkt hitta på med loosern men det låter inte helt lämpligt och absolut inte förenligt med svensk lag som skulle följas till punkt och pricka, eller?

BjörnB: rent principiellt bryter inte heller Bianca mot lagen, han uppmanar däremot andra att göra det vilket ju inte är olagligt. Alltså är det ingen motsägelse! ;)

Förövrigt håller jag med, ge straffet direkt. Anledningen till att det kommit hit är ju förståss att lag, ordning och straff fungerar mycket dåligt i Sverige. Vi kommer att få se fler ta-lagen-i-egna-händer framöver!
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
m5tomten får medhåll från även mig.
född och uppvuxen i sverige med blattebakgrund men allt jag äger har jag själv tjänat in stålar för att betala.

precis som Bianca säger:
jag fick lära mig att man pröjsar vid inköp och inte "tar det man vill ha"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.