|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Tänka köpa rätt mkt därifrån osv tänkte kika om nån har dåliga erfarenheter av dom lr om du är bra? mvh | |
|
Handlat i deras butik i Köpenhamn och helt nöjd Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
har beställt flera gånger..senast idag. kan bara säga gott om dem..kan strula litegrann ibland, men inte värre än med andra firmor. är inte omöjliga när de gäller returer heller. så..bara possitivt från min sida. |
|
|
Har beställt en hel del från dem genom tiden. Har inga som helst dåliga erfarenheter från dem. Bara att handla =) Mvh Markus |
|
|
Thanks :) nån som vet andra bra sidor med billiga bra saker? mvh |
|
| Jag beställde en del som dom inte hade hemma. Beräknad leveranstid ca 7 dagar stod det på deras sida. Efter 2 veckor började jag efterlysa delen men det tog väl ungefär 3 mail innan dom bemödade sig med att svara på mailet ens. Några veckor senarare dök delen upp. Visst, det var nån leveranssvårighet så det var inte deras fel att delen blev försenad, men det är inte direkt serviceinriktat att inte svarar på mail eller meddela att leveranstiden kommer att bli 4-5 gånger längre än påstått. Kommer jag att handla där igen så tänker jag bara beställa delar som dom har hemma. | |
|
Har handlat ett par gånger därifrån & allt har funkat ok, kan vara lite väntetid på delarna ibland då dom själva beställer från Tyskland osv. Dom svarar alltid på mail om man undrar nåt. Det bästa är om du upprättar en användarprofil när du ska handla, då kan du ange ditt chassienr så när du loggar in och söker efter delar till just din bil så ska det inte kunna bli fel. Vet att dom för tillfället ligger in nån sorts rättslig tvist med Bmw angåend vissa eftermarknadsprylar dom säljer med sidan ligger ju uppe i alllfall. Mvh Andreas |
|
|
När man handlar därifrån, blir det några andra prispåslag (tillex. tull, mons eller skatt) eller är det deras pris "Price incl. tax:" som gäller? Jag har aldrig handlat utifrån. Får man med en euro-faktura som man betalar via sin bank på något vis eller hur funkar det? Jag har inte hittat några fraktpriser, kan inte tänka mig att det är pris inklusive frakt men någon som vet något om fraktpris (förstår att det borde variera med volym och vikt men...) |
|
| Det tillkommer inte tull och moms från ett EU-land. Frakten på en frontspoiler till min E39 kostade ca 200 kr. Jag betalade genom en EU-betalning i min internetbank. En förskottsbetalning alltså. | |
| Schmiedmann ska tydligen öppna i Sverige också under 2008 Länk | |
| Det gör inget i så fall! :) | |
| Länk | |
|
Har bara positivt att säga om de. Mycket bra. Öppnar i Kungsbacka? Nära o bra! Mvh: Zoltan |
|
|
Var där på invigningen av nya butiken igår. Verkar helt okej. Tyvärr hade dom i princip ingenting i lager då så det blev inte mycket shopping. Men beställer man innan lördag får man upp till 30% rabatt, vilket inte är helt fel :) |
|
| Jag hittar inget om rabatt på hemsidan. Gäller det bara om man besöker butiken? | |
|
Backard: Dom sa igår att om man beställde från hemsidan innan lördag så fick man rabatt. Ingen aning om hur det fungerar i praktiken dock. Schyssta killar, så jag hade ringt och pratat med dom. |
|
Transocean |
När jag ringde deras norska filial var det "ovisst leveranstid" på alltför många delar...får se vad vi har hemma just nu...dom kanske har det hemma i Danmark osv...och danskarna beställer ju direkt från tyskland så det är inte så konstigt att det kan ta tid, dessutom blir det bra mycket dyrare med en sån här "mellanhand" som schiedmann, jag beställer allting direkt från tyskland, snabba leveranser och lägsta pris. |
| Har du något tips på bra tysk webshop? | |
|
Någon som vet om Schmiedmann i allmänhet är billigare eller dyrare än BMW-handlarn vad gäller originaldelar? /Johannes |
|
| Jag jämförde bromsar till M3 E36 3.2 och diverse andra smådelar. Resultatet blev samma pris eller försumbar skillnad på några kronor. | |
|
Hej! Kan inte hitta Sweden i rulllisten när man skall skapa ett konto hos schmiedmann. Märkligt. Hur har ni gjort? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.