AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
680

Vindrutetorkarna strular på E36 problemlösning?!

ny
154
nyppa
323i Touring -96
Hej!

Jag köpte en 320i e36 -92 här för ett tag sen. Förra ägaren hade satt en strömbrytare för vinrutetorkarna eftersom dom levde sitt eget liv.
Dom gick hela tiden antingen på halvfart eller fullfart. Ingen intervall fanns och det gick inte att stänga av dom på spaken.

I helgen demonterade jag bort så jag kom åt torkarmotorn. Smörjde upp alla leder för det fanns ett litet irreterande gnissel ljud. Jag tog även bort kontakten till torkarmotorn och sprutade på sån multispray. Gjorde likadant med relädosan som sitter inne i kupen nere vid fötterna.

Efter det började vindrutetorkarna bete sig anorlunda. Intervallen började fungera men ibland snabba intervallaer och ibland långsamma. Jag blev iaf lite glad för att gnisslet var borta och att jag nu fått interval så jag nöjde mig med det så länge. Sen nu efter ett par dagar funkar dom hur bra som hälst! :)

Ska bli intresant och se om det bara är en tillfällighet eller om själva felet faktiskt berodde på dålig kontakt till torkarmotorn eller relädosan.

Så ett tips till alla er med strulande vinrutetorkare, börja med att kontrollera anslutningarna så att det är ordentlig kontakt.

Återkommer om några dagar...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.