|
|
|
|---|---|
-:BeeMWe:- |
Min drog 1.2 liter om man körde i 130 km/h. Nog ska jag kunna ha råd att hålla en Alpina rullande om man jämför 320n men en sån, lär ligga på samma. |
|
Dricker satan... Morsan låna min bil för en månad sen och lyckades ta sig runt på 0,9 l/mil medans jag aldrig varit under 1 l/mil. Om man har tung högerfot kommer man lätt upp i 1,2-1,4 |
|
|
Har endast kört min i ungefär 50 mil men jag upplever att den är törstig som en kalv! Har dock inte gjort nån uträkning! BMW:n är mannens bästa vän |
|
|
Tycker 2 litrarna verkar vara jävligt törstig för att vara så små... //Cosmos "Rak BMW 6a åt alla" E28 Registret #160 |
|
|
Klåpare! =) Kör rätt rejält med min bil men lyckas ändå nästan aldrig (om man inte kör i stan) komma över litern. Ligger på 0,95 enligt datorn nästan varje tank. Auf Wiedersehen |
|
| 0,85 i ca 120..går köra fortare under litern också.. | |
|
De två 320i(en 87 och en 88) jag haft drog i snitt ca 0,9-0,95 vid blandad körning. 87:an lyckades jag få ner i 0,63 en gång när jag mätte under långkörning. Och vid "lite" hårdkörning snittade den 1,8 liter milen. Hade även en 320i '84 med 323i motor, den gick aldrig under 1,2 liter milen. |
|
-:BeeMWe:- |
Fan vad tung fot jag måste haft... |
|
Under 0,9 l/mil har jag nog aldrig lyckats med. Men över 1,3 l/mil brukar den inte ligga på heller ens vid ganska häftig körning. Köp min bil! Länk |
|
|
Hum, vad ligger era 323or i för förbrukning? önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
BMW323 |
ca:1,3 blandad om man gasar lite |
| just nu ca 1,2... men är jäkligt felinställd.. hög co bla | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.