AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
832

Coiloverkit+passande fälgar på compact

Hej alla!

Skall investera i ett coiloverkit till bilen (323ti) och har ett par saker att fundera över. Jag vill ha fälgar som funkar på bilen utan att behöva investera i spacers då jaginte är så lockad av det.

Jag vill gärna ha en originalfälg och hade uppskattat 7.5" och 8.5" bak
Någon som har erfaranhet av en likande situation och vill dela med sig av sin kunskap.

med ordet gärna menar jag att jag föredrar men inget tvång. Tips på alternativ emottages tacksamt

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Har du kollat på Rejsa.nu? Där finns det fullt av bandårar inkl. mig själv :)

T.ex:
Länk

Länk

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
K&W ?
Hur funkar det med m3 fälgar? Motorsport fälgarna skulle väl vara helrätt annars.
(annars får du springa över till grannen för att rådfråga ;) Men funkar inte det kanske det är hög tid att byta märke? Porsche?? )
Pelle du är rolig du! kommer du ner i morrn på festen (fredag) ??
Nog vill jag ha en Porrsje men har nog bara pengar till en utan motor o låda isåfall ; )

När jag blir stor skall jag ha en Porrsje Men jag har bara kommit till compactstadiet än så länge

För oss mindre vetande vilka fälgar exakt tänker du på när du säger Motorsport, jag provade att googla på ordet motorsport och fick 253000 träffar ; )

Grannen är lite kluven då flera cåjjlcovverstillverkare säger "på med spacers" men sen står det en compact på hans uppfart med cåjjlcovvers och utan spacers, förvisso bara en patetisk 316 (skämt alla 316 ägare)

Jag vill inte ha spacers och skall göra vad jag kan för att undvika detta.

Ett steg är att jag med stor sannolikhet har lagt ner inköp av fälg innan mitt chassiekit för att verkligen vara säker på att fälgarna passar, vi får väl se hur det slutar.

Sen är ju frågan vad JAG behöver med mina amatörambitioner, jag vill leka mycket och jag har inga problem med en stenhård struttig bil, bankörningen kommer ju ärligt talat inte vara mer än typ 5-10 träffar MAX per säsong.

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Tyvärr så kunde jag inte förra helgen, åkte till tyskland och hämtade delar till Porschen. Därav mitt bortfall. Nu väntar jag på Kolfibertaket från Belgien och att min nya bästa tyska kompis ska hitta en fin 3,3l motor till mig :)

Jag tänkte på m3gt fälgarna som inte är helt fel enligt mitt tycke.

Jag hade sattsat på en coiloversatts som förutom att man kan hörnjustera bilen även har justerbar dämpning + möjlighet att få stötdämparna servade här i landet och välrenomerade inom hobbykörnings kretsar (och då blir allt plötsligt mkt dyrare) Jag annvänder själv bilstein på Porrsjen
Hur funkar det att montera en coiloverdämpare bak på champisen?
Betänk att 5-10 träffar per säsong snart innebär rensad bil som är mer inriktad på banåka än stadsåka och så ballar allt ur för dig precis som för alla andra.
Bara följ en viss 120d under våren ;)
Är för tillfället (växlar en gång i kvarten) sugen på M3 cab fälgarna med 7.5 fram o 8.5 bak men vi får se, coiloverkit får vi se vad det blir men inget tokdyrt 20-30 tusen kronors kit det finns inte i den här världen bara.

Många går den vägen från sansad gatbil till renodlad banbil men det lär ta ett tag för mig iallafall, just nu känns det inte som ett måste.

Trots han egen utsago om att ta det lugnt med sin brännare vet både du o jag hur det slutar ; )

Johan S
www.bimmer.se Länk
CS#4079/SC#580
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.