|
|
|
|---|---|
|
Igår skulle jag initiera min andranyckel men lyckades inte. I stället slutade även den första nyckeln fungera... Jag tycker jag har följt instruktionsboken men nu händer ingenting vid initieringsförsök. Kan det vara så att jag har lyckats trigga spärren för fler initieringar? Förardörren var stängd när jag gjorde detta, dock ej låst. Kan man fixa detta själv? Om inte, var får man det ordnat lämpligen och vad kan det kosta? MVH Bernt | |
| kan du inte få igång bilen alls? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är bara att börja om och läsa på lite till och vara noggrannare med handhavandet. antalet sekunder mm Får du inte kvittensen från centrallåsen att dom låser och låser upp efter att första nycklen initierats, så har du gjort fel. Nästa nyckel måste initerias med knapparna enbart inom 30 sekunder. (Startspärren har inget med fjärrmanövreringen och initieringen att gör för övrigt) ///MVH Hasso Länk |
|
Jodå, starta bilen är inga bekymmer. Jag lyckades initiera ena nyckeln, låsen stängde och öppnade. Därefter gjorde jag samma med nästa nyckel utan att röra tändningslåset, hände inget. Vid förnyat försök händer absolut ingenting på någon av nycklarna. I instruktionsboken står det om spärr för initiering ifall förardörren står öppen. Funderar på om det menas att den skall vara låst också, men så står det ju inte. MVH Bernt |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är batterierna OK i bägge nycklarna ??. ///MVH Hasso Länk |
|
Hmmm... Ska kolla upp det faktiskt. Den ena nyckeln funkade ju först men det kan ju mycket väl vara så att batterierna tröt där. MVH Bernt |
|
|
Det blir ju alltid bekymmer med grejer som styrs av transistorer, men det är väl jobbigt om man ska hålla på med rör även i bilen. Tänk möjligheterna, funkar det bättre med 88:or eller 6550 eller om Svetlanas får ned bränsletörsten jämfört med Sovteks...? ;-) (För hur mänga Bernt kan det finnas som kallar sig "OTL-Guru"? Hoppas det löser sig. Hälsar bfjohansson) |
|
|
Hehe, du prickar ju ganska rätt. :) MVH Bernt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.