|
|
|
|---|---|
|
Bråskande hjälp ! Skrev här tidigare om att min bil stod still pga kamdrevet hade kuggat över.. osv osv.. men det är löst, DOCK så när jag skulle tanka den då.. Så gick det inte i mer en 18L bensin.. Sen börjaden läcka som ett soll ifrån "änden på tankmunstycket" så att säga.. Där i röret bara rann det ner på backen.. Vet inte hur jag ska förklara det men ungefär 20cm ifrån hålet där du stoppar in tankmunstycket... Har öppnat runt om i den mån de går och kikat men hittar inget hål ? :S Sen nästa gång gick det bara i 8L och sen samma problem.. Och jag är STENSÄKER på att det inte är fulltank.. (Och oavsett om så är, så ska det fortfarande inte läcka) med det vart så efter den stått under motorrenoveringen... Nån som har några idéer, tips eller tricks..? Skriv då.. Skicka gärna GB eller PM om ni dessutom har en tank till en sån bil att sälja så blir jag kanske lite extra glad :-) Det är 55L tanken om ni undrar sizen på den ! :P | |
|
Vad jag har hört så lider både E21 och E30 av att påfyllningsröret brukar rosta sönder, det räcker med en liten spricka/hål för att bränslet ska rinna ut. För att få lite bevis för dina misstankar så stoppar du ner en lång plastslang som når från påfyllningsrörets översta ände ända ner till tanken, sätt sedan i en tratt i det och tanka bilen, läcker det nu ligger felet kring själva bensintanken och dess rördragningar. |
|
| Aa för vi provade stoppa ner ett smalare rör för att kolla om det var stopp eller så men det kunde vi inte hitta nått.. För det läcker alltså precis "bakom högerbakdäck" då.. det är liksom inte riktigt under bilen heller.. man tack för tipset :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.