|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har erfarenhet av Motornords bromsskivor? Såg att dom hade bra pris på dem (295kr/st), och jag hade ändå tänkt beställa lite delar därifrån. Jag såg däremot att det är samma pris som Biltema tar för sina skivor (vilka jag hälst undviker) och blev lite fundersam. Alternativet som jag kikat på är mekonomens Brembo-skivor som är betydligt dyrare. Någon som köpt skivor från Motornord tidigare? Erfarenheter? Das leben ist kein probelauf! | |
|
Motornords skivor har jag ingen erfarenhet av,men tvivlar på att dom skulle sälja något billigt skräp som inte håller för nåt... Sen kan jag bara säga ang biltemas skivor att dom håller bra mycket bättre än förväntat,alltså dom funkade utmärkt! Hade såna på min dåvarande E34,men med orginalbelägg! hade inga problem under dom månaderna innan jag sålde den. Funderar på att prova dom till E36 när de är dags att byta,men inte deras belägg... |
|
|
Motornord brukar hålla hög kvalité på sina grejer. Jag var lite vild och monterade Biltemas skivor fram senast jag bytte på min E30 och de har varit långt över förväntan. Jag har kört med Brembo från Mekonomen tidigare. Gr8ride |
|
|
MN kör oftast med Länk som funkar klockrent.Brembo skivorna i billigaste ligan har jag däremot tråkiga erfarenheter av. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Ska byta skivor bak, belägg och handbromsbackar på min bil i vår och har kollat lite på Motornord. Det blir verkligen mycket billigare än att handla BMW original, allt detta original skulle gå på 2600kr. Men funderar lite, någon skillnad bör det vara? Eller är det? Deras belägg t.ex. står det följande om: "Efter många års erfarenhet har Motor Nord valt att leverera bromsbelägg till BMW från Svenska TMD Friction i Långsele som har både egen produktion och dessutom marknadsför dessa ledande fabrikat. Genomgående gott betyg från fackmän och verkstäder runt om i Skandinavien." TMD friction i Långsele, alldrig hört talas om. Som sagt är det nån större skillnad på Motornords bromsar vs BMW original? |
|
|
trucker: Jag är inne på att köpa brembos e34 M5-skivor. Autoexperten tar 1081kr/st (fram) för dem jämfört med BMW som vill ha 1700kr/st (fabrikat okänt). Kan dessa höra till "brembos billiga liga"? Det vore "kempegöj" att spara 1200 spänn men jag betalar hellre lite mer och får bra grejer. vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
AndyE30: Förlåt att jag leder tråden bort från din fråga. vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
När jag köpte en bromsskiva från Motornord fick jag en Brembo-skiva. Fungerade bra, inget att klaga på. Mvh Johan |
|
|
635 CSi skulle tro att dessa inte hör till billiga ligan? Jag fick nog av dom billiga bremboskivorna när det 3e paret slog sig,iofrs pengarna tillbaka men viket krångel. I denna veva ringde jag runt en hel del för att höra om % reklamerade skivor på en drös märken,Zimmermann hade minst antal reklamationer tätt följd av febi bilstein.Båda under 10%. Det var ett tag sen och är säkert bättre nu men jag är bränd. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Hoppa över Brembo och köp Biltemas, dom är mycket bättre, nu pratar jag alltså om E30. Mina skivor har nu suttit på i 4 år, dom har mobbats i många, många timmar på bana, jag har slitit ut 4 par bromsklossar fram, och ett par bak, skivorna har aldrig svikit och tål värme grymt bra. För vardagsbruk är Biltemas skivor oxå bättre, då dom inte rostar lika fort som andra skivor. |
|
|
Då köper jag antagligen bremboskivorna (men ska kolla upp Zimmermann först), Biltema verkar inte ha M5-skivor. vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Förresten... vem säljer Zimmermanns skivor? /Fredrik |
|
|
Senast köpte jag av bildelsimporten. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Ni bör ta en titt på ebay.de finns mycket bromsartiklar där. Sök på "bremsscheiben" exempelvis, |
|
|
Som dom här: Länk eller Länk ;) _________________ I luv my Beemer ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.