|
|
|
|---|---|
|
kollade ltie på blocket och fann att man kan få relativt nya vw eos till samma pris som en 1:a av samma årsmodell.. då är eos trots allt plåtcab och relativt bra utrustad... måste säga att det känns rätt prisvärt....är själv spekulant på en 1:a men man får sig en funderare... någon här som äger eos eller har synpunkter+?? exempel : Länk | |
|
Helt ok bil var mitt intryck efter 15 mil på Schweiziska alpvägar. Däremot inte alls samma premiumbilskänsla som BMW bygger men knarrfri för att vara cab. Ut och provkör eller hyr båda en helg hos Länk Mvh Asken |
|
|
Jag har spenderat ganska många mil bakom ratten i en Eos och jag skulle absolut kunna tänka mig en sån. Baksätet är närmast ett skämt, men i övrigt finns det få saker jag tycker illa om med Eos. För egen del hade jag köpt varken Eos eller 1-serie för ca 200k - mitt val hade blivit en Golf GTI, då det i mitt tycke är den klart roligaste och mest användbara av de tre. Men absolut, som andrabil hade en Eos varit ett alternativ även för mig. :) |
|
|
Golf GTi Special 1984 (Golf 1) i så fall!! Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Magnus - det var bakåtsträvande värre! :) Femman är faktiskt en riktig pärla. | |
|
Blev sååå besviken på GTi MkIV .. Golf-Jetta I är vid sidan av E30 körglädjen personifierad optimalt vore dock en Jetta I med GTi motorn (GLi??) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Mk4 är väldigt, väldigt, vääääldigt tråkig jämfört med femman. Om du inte testat, så gör det. Det är verkligen inte ens i närheten av att vara samma bil. :) | |
|
AndersN: Jag kan rekommendera dig att prova en sådan som jag har, 120i 3d (170hk). Billigare än golfen (med den utrustning jag har, jmf motsvarande på GTI'n), nästan 200 kilo lättare än Golfen, 30 hk mindre. R32 gillar jag däremot MYCKET, mest p.g.a. det oltroligt trevliga motorljudet:) bmw_jerry: EOS är en trevlig bekanskap, 2.0 FSI motorn räcker långt. Be att få låna en under lite längre tid av närmaste VW-handlare, det är lättare att få en rättvis bild av en bil om man använder den i vardagliga situationer, inte bara en ½timmes provkörning. Mvh, /Wille |
|
|
Jag tycker som Anders säger när det gäller Eos och håller med om att baksätet är ett skämt tillsammans med bakåtsikten. Fast man köper inte en cab för baksäteskomforten=). Det trevliga är att man kan öppna glastaket i cabben som en vanlig taklucka. Annars är Golf V Gti riktigt rolig att köra. Har haft en del tillfällen att hårdtesta bilen och det var en väldigt trevlig upplevelse. Men R32 låter och är råare men kostar därefter. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| har alltid velat ha en cab darför jag blev intresserad.. har kollat lite på golf oxå men det är något speciellt med 1:an som jag gillar.. dock så kan man få en golf till väldigt bra pris.... angående baksäte så spelar det mej inte någon större roll.. det är itne så att 1:an heller har ett monsterbaksäte.. kommer mesta dels att åka själv och då o då ha 1-2passagerare | |
|
Eos med 2.0 TFSI med DSG är en riktigt trevlig bil och har fått väldigt fina omdömen, främst hos EVO. Vanliga FSI-motorn är inte superspännande men duger om man verkligen bara vill "glida". Men ska man köpa Golf är det dumt att titta på något annat än en GTI 30-edition :) Om det inte är för att man vill kunna njuta av den friska luften förstås. Den tråkigaste med EOS är inredningen. Den känns inte speciellt spännande, även om den för det mesta är bra ihopskruvad. |
|
|
OT: Jo, 30-Edition vore mums, en nerställd S3 motor är inte fel i en Golf. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att prova men jag pratade med en kille som precis skulle få sin (han skulle köpa fälgar av mig) och han hade verkligen kollat upp rubbet i motorspecen och menade på att det var exakt samma motor i 30-edition som i nya S3. Om man tittar på valfri trimmares hemsida så ger "steg-1" på 30-edition och nya S3 exakt samma effekt! Håller med om inredningen, tråkig och plastig, inget som man vilar ögonen på. Mvh, /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.