|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Önskar rangordning av dessa färger på en Z3 Roadster Titansilver Montrealblå Svart | |
|
Smaken är som baken... Montrealblå Svart Titansilver |
|
|
facelift eller icke facelift?? *montrealblå *svart *titansilver |
|
|
Montrealblå: Fint djup i färgen samt rätt ovanlig på en ovanlig bil. O/T: Personligen anser jag en beige schinninredning ypperlig till denna. Svart: Relativt vanlig men klassisk på många sätt. Trevlig på 7:or. Titansilver: Klassiker och mycket vanlig på alla typer av bilar idag. Outsiders som är en skönhet med kryssekerfälgar: Oxfordgrön samt Länk Länk Lycka till! Asken |
|
|
Håller med ovanståeende (utom stocktrader)! Svart är för ömtålig och silver är för vanlig! Annars så tycker jag så klart att min är snyggast! Min Z3: Länk |
|
|
anmith snygg bil (exakt kopia av min) Är dina fälgar också 18" stocktrader imolared är ännu snyggare ............Mattias................... |
|
|
Imolaröd Svart Topazblå Eller, de kanske inte fanns på listan..? =) |
|
|
olika färger på Z:an är jag både intresserad av och har debatterat mycket, en sak som det inte pratas så mycket om det är skötseln av färgen, om du inte gillar och putsa så är det ljusa färger som är tåligast men går du över till mörkare ja då krävs en helt annan insats för att hålla bilen i ett perfekt skick, själv är jag en putsnisse och lägger ned mycket tid på det, och det visste jag innan jag köpte min biloch valde färg, det kanske är bra att tänka igenom även den biten innan köp och då ger det sig kanske självt att välja silver om man inte gillar putsjobbet,. Visst är svart snyggt, men då måste lacken vara ren från oxid och den verkligt djupa glansen framträda lika så med den mörkblå, samma jobb med den, men orkar du så får du så mycket tillbaka, men en svart bil som ser grå ut av tvättrepor och halvdan puts, det ser inte fräscht ut och en Z sticker ut så mycket så det förpliktar en puts på hög nivå, men vad tycker då jag om färgernas ordning? blå, svart, silver mvh Uffe/bildock |
|
|
Trista färgval ni har. Mitt förslag är: 1. Morarot Metallic 2. Imolarot 3. Sepiaviolett Metallic Svart går FETBORT på Z3 eftersom färgen dödar bilens former !!! |
|
|
Av färgerna som skulel rangordnas blir ju valet: 1. Montrealblau 2. Titansilber 3. Cosmos Schwarz |
|
|
1. Montrealblå ... 11. Svart 12. Titansilver Jag gillar inte solidsvarta bilar överhuvudtaget då minsta lilla stenskott syns direkt, däremot är svart metallic som safir- eller cosmossvart riktigt snyggt. /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
jag gillar dessa Länk Länk |
|
|
Av dom färgerna så blir det nog: Montrealblå Svart Titansilver \\\Linus linusandersen@mac.com |
|
|
Highway Star du får inte glömma frågan inledningsvis, då gällde frågan bara dessa tre färger mörkbå, svart, silver, inte vad vi senare i inläggen tycker och ska vi börja om igen med vilka färger VI tycker bäst om då är det helt andra kulörer från mig, det finns en sandbeige metallic, vet inte vad den heter, samt imolaröd, montrealblå, en vinröd skulle jag tycka om och min siennaröd som är närmast så i original går för mycket åt roströd men en djupt maroonröd skulle sitta fint mvh Uffe/bildock |
|
| bildock: Jag förhastade mig lite granna men såg det sedan så jag lade in ett till inlägg rangordnandes de färger som listades upp som alternativ ;) | |
|
Highway Star samma sak för mig, såg också att du gjort ett tillägg sedan jag skickade iväg inlägget, man är så inne i intressanta frågor så man ser inte allt på en gång men vad gör det, forumet är en verklig tillgång för oss Z-ägare mvh Uffe/bildock |
|
|
Många känner till sidan sen tidigare men för dem som inte har varit inne så lägger jag upp en Länk Här finns en hel del info om allt möjligt som kan vara av intresse gällande Z3. |
|
|
Anmith:Jag rangordnade inte färgena i mitt inlägg,utan bara namn gav dom. Efter som jag har titansilver på 530ian så känns det lite tråkigt med två bilar i samma färg,men men vi får se... Så förstahands valet är nog blå eller svart. |
|
|
kjelle27; Tack för det, och det är 19" style 141 som sitter på! Snygga men inte lätta att tvätta mellan ekrerna! bildock; Här finns några i Beige under fliken Rare: Länk Min Z3: Länk |
|
|
anmith Jämfört med mina förra fälgar (M5 e39) så är dessa ganska lätta att rengöra. Antar att du jobbar på ericsson så vi kanske möts någongång eftersom jag ska börja jobba i lund nästa månad. ...........................Mattias............... |
|
|
Anmith tackar för den länken, det var precis den här jag letade efter men inte fann då jag gjorde mitt inlägg, hade dessa kulörer i minnet men vad konstigt nu tycker jag inte dessa är något särskilt alls, ju mer jag får titta på Z kulörer ju svårare tycker jag det blir att välja, sedan betyder ljuset mycket i bilden hur en kulör ter sig i verkligheten kanske helt annorlunda, men tack iallafall! mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.