|
|
|
|---|---|
|
Ngn som vet ngt om denna M3 Cabbe? Står i skåne och själv bor jag i sthlm. Skulle vara bra med lite opartisk info innan man funderar över att färdas dit... Länk Lite fundersam över det faktum att han har både vinterdäck samt hardtop, men endå säger att han inte kört den på vintern, har dock bara varit i sverige sen i våras, så kanske faktiskt är så... Sen så har den tydligen en del stenskott i fronten, vilket enligt mig skulle tyda på vinterkörning | |
|
Stenskott får du även när du inte kör på vintern:) Den har varit till salu ett bra tag nu..Men är du intresserad så ta reg nr och be BMW göra ett utdrag på garantiåtgärder..kan vara värt en femhundring.. |
|
|
Stor skillnad på en vinterkörd och inte med stenskotten, helt säkert. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
| Vill man inte ha stenskott överhuvudtaget så skall man köpa sig en ny bil och låsa in den i garaget för alltid | |
| Be nån som bor i Malmö att kolla på bilen!!! | |
| Den ser ju väldigt fräsch ut på bilderna iaf, insidan ser ju nästan ny ut. Men sen om det beror på väldigt proffsig rekond eller inte får man nog åka ner för att titta på själv. | |
| Reg nr på bilderna och det som anges i anonnsen är olika ?? | |
|
Bilen är i väldigt bra skick med tanke på mil och årsmodell. Varför skulle du få mer stenskott på vintern? Borde väl va tvärtom egentligen. Åk och titta på bilen, med en affär för dessa pengarna kan det va värt att lägga några tusen på att hitta rätt bil. Då kan du dessutom kolla om den är vinterkörd. Olika regnummer beror antaligen på att vissa internetsidor genererar ett eget nummer när du lägger upp annonsen genom en bilfirma. |
|
|
Alfred: Nej man får mer stenskott, slask-blästring på vintern. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
|
robban baggio: V finns dessutom inte som bokstav på våra regskyltar. ___ //Ulf |
|
|
Min erfarenhet av Michaels Bilar är att det är en typisk runt hörnet firma. Var ute o kollade på diverse bilar när jag bodde i malmö, och där fanns inte en enda bil som var som det stod i annonsen att den skulle vara. Att den har varit ute länge på annons beror nog trots allt att det är lågssäsong på cab + priset. Men be någon nere i malmötrakterna åka och kolla om du har möjlighet. Lycka till. Mvh Markus |
|
|
Micke169: I skåne finns det inget slask, har varit kallt och snö en dag denna vintern resten har det varit regn eller barmark. Markus_M3: Där går våra åsikter isär. Var hos dom och tittade på en ganska speciell Mercedes 500SL. En vagn i nära perfekt skick för sin ålder. Det snackades aldrig ngn bilhandlarjargong och jag fick syna bilen hur mkt jag ville, den motsvarade och överträffade deras beskrivning av bilen och det ledde till affär. För mig handlade det om skicket på bilen samt utrustning, inte på priset. Vill man ha en billig bil får man alltid vad man betalar för. Eftersom jag aldrig hört ngt ont om dem så får du gärna ge några exempel på vad det var du var missnöjd och vad som inte stämde. Har rekomenderat dom till mina vänner och vill ju inte att dom ska bli lurade. |
|
| M3an ni diskuterar stod i hallen när jag var där och kikade på Mercan, blev lite sugen på den så jag har varit ute och kört den och det är inga konstigheter med den. Visst var det stenskott i fronten men säljaren erbjöd en omlackering av hela fronten inkluderad i priset så där var det var inget som vägde negativt. Stenskott får man räkna med med dagens lacker, dom är verkligen dåliga. Anledningen han gav till att den inte var omlackerad var att han ville att den som köper bilen skulle se anledningen till att den blir omlackerad så att det inte skulle bli några diskussioner om eventuella krockskador och dylikt. Det tyckte jag lät som ett helt korrekt resonemang. Denna M3an var det vettigaste alternativet jag kunde hitta iaf men det hade blivit onödigt mycket med 2 cabar tyvärr. | |
|
Hej.. Jag tycker med att de är seriösa... Har sålt flera bilar till de.. Jonas M-power |
|
|
Om du vill ha info om förra ägarna så kan du maila till mig! Kanske bra att kontakta dom om info! |
|
|
Alfred: Okej, jag trodde det var slask och salt i skåne men klimatet kanske har ändrats så ni har "sommar" året om, vad gäller dagens lacker är min erfarenhet att en omlackerad front håller sämre än en original-lack, och min erfarenhet är att bilar som gått året om är allmänt i sämre skick, speciellt mer rost både både under och utvändigt i karossen, å andra sidan rullar sommarkörda bilar betydligt mindre och det har väl också lite med skicket att göra. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
| Ja detta året har det varit snö en dag i malmö, och med tanke på när bilen kom till sverige så har den inte upplevt ngn annan svensk vinter. Lättaste hade ju varit att åka och titta på bilen och se om det finns ngn rost? Inte sitta o spekulera på internet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.