|
Sida 5 av 18
|
|
|---|---|
| eerily, du undrar vad den optimala lösningen är och det är att byta strålkastare. Tejpning av reflektorer i all ära, men det blir aldrig hundraprocentigt. | |
|
Ja givetvis är väl det optimala att byta strålkastarna. Det allra bästa är ju att köpa helt nya fårn bmw, men det är ju en prisfråga. Så om folk som testat tejpa fortfarande kör med det, och kör med samma tejpning med framgång så är det i min mening det optimala eftersom att det inte direkt är billigt att köpa begagnade. Men jag är ju lite skeptisk till att tejpa faktiskt, känns inte riktigt rätt :P Tråkigt när man spart undan pengar till att byta ljud i bilen (eftersom bmw dessutom levererar uselt ljud med business stereon). Nu lär man ta dom pengarna till att byta strålkastare eftersom att bmw inte kan ta på sig ett sånt grovt fel. Det tycker jag är riktigt svagt. Hur säkert är det att handla från tyska ebay då? Många som har goda erfarenheter av det? |
|
| eerily, du får väl ta det på din försäkring... Då får du även helt nya strålkastare. | |
|
Kan man verkligen göra det? Känns som att försäkringen inte borde täcka det då bilen faktiskt gick igenom besiktningen. Men man kan ju alltid försöka. Vad får man för strålkastare om man får nya då? Känns ju meningslöst om man får nya ZKW. Upptäckte idag när jag startade bilen och den stod parkerad mot en snövall att jag också hade en gul nyans i vardera strålkastare. Úngefär som en gul rand som går genom hela ljusbilden. Detta borde väl innebära brända reflektorer.. Ska höra mig för lite imorrn om jag kan få tag på nån som är villig att hjälpa mig för att ta en närmare titt.. Polyphony: Hör av dig med resultatet efter lampbytet! |
|
|
hmm... blir nyfiken på den annonsen du skickade där. Ska ringa och kolla med F-bolaget imorgon och se vad dom säger annars så blir det väl några såna jag får köpa. Är inte riktigt hemma på ebay så schysst att du kollade Chris87. |
|
| Om ni får nya strålkastare via försäkringen, se till att de som utför jobbet beställer strålkastarna från Bosch för de marknadsför (säljer) AL's xenon strålkastare. | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
det här tycker jag verkar som en vettig lösning. Länk |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
fast det är klart, dom passar väl kanske inte på ZKWs insatser. |
| Blir riktigt nyfiken på om det hade funkat med dom till min E46. | |
| Det går inte på försäkringen i l fall så all hjälp uppskattas är ändå villig att lägga en summa för en bra lösning. | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
ja, det finns mkt att hitta på ebay i reservdelar, tyvärr så är ZKW reflektrorerna sällsynta verkar det som. nu har jag ingen bmw just nu, men hade jag en med xenon orginal skulle jag köpa en bi-xenon sats extra och bygga dubbel projektor (både hel och halv lyse, ingen heljus reflektor), så grymt snyggt :P alla delar finns på ebay. bara några timmars arbete. |
| ZKW är inget jag vill ha (Chrome Plast) är ute efter AL (Chrome Plåt) och sen så tror jag det är bra att kanske börja med att få ett vettigt halvjljus innan man börjar greja med helljus. :) | |
|
Hmpfh. misstänkte det. är nog ingen idé att ringa mitt försäkringsbolag ens.. Körde Falun - Gävle tur och retur nu i mörkret. Heeeelt sjukt va dåligt jag såg haha. Nästan så jag ser bättre med bara dimljusen, livsfarligt! Tror jag ska hitta på strålkastare på ebay jag också då. Kan man köpa så att man har xenon på både hel och halv ljus? Eller är det bara Bi-xenon jag kan köpa? Ja riktigt sjytsst av Chris87 att länka. Mer sånt åt de okunniga! :) |
|
|
Era bilar har redan xenon på både hel- och halvljuset. Bi-xenon innebär att det sitter en bländare inuti projektorstrålkastaren som ändrar ljusets spridning när man slår på helljuset. Detta kan man tydligt se när man parkerar framför en vägg och testar med att dra spaken mot sig för att sedan jämföra när man tänder helljuset (pressar spaken framåt). Detta är sista gången jag tänker upprepa detta. Enda sättet att få ordning på belysningen är att byta ut hela strålkastarna. Det går inte att enbart byta själva projektorhuset till ett från AL. De är inte kompatibla med varandra. Visst det går att tejpa, men det kommer aldrig bli hundraprocentigt, och är det något jag anser att man inte ska snåla på så är det säkerheten. Det var oturligt att försäkringsbolaget inte gick med på att låta dig, Polyphony, byta dem på försäkringen. Men min rekommendation till alla att ändå höra med försäkringsbolaget. Vissa försäkringsbolag säger "Nej" medan andra säger "Ja". Sen kan det även bero på hur långt bilen har gått. Jag har även listat lite olika ställen där man kan höra efter priser på ny strålkastare. Bara för att BMW tar ett pris betyder inte det att det går att köpa billigare direkt ifrån leverantören. |
|
|
Ja du har så rätt så chris87. Idéen med att tejpa skrotade jag ganska snabbt. Tänker försöka få tag på begagnade AL strålkastare och sen byta ut hela skiten. Kasta dom gamla zkw på nån jag tycker illa om tror jag :p Ahaa. trodde bixenon hade å göra med att det inte va xenon på helljus hehe. Där ser man =) |
|
|
Ser nu att jag skrivit lite fel i sista mening i mitt förra inlägg. Det ska stå: "Bara för att BMW tar ett pris betyder inte det att det inte går att köpa billigare direkt ifrån leverantören." Vänta inte för länge bara. För de strålkastare som jag länka till på ebay lär säljas snart om de inte redan blivit sålda. |
|
|
Måste jag registrera mig på tyska ebay för att beställa dessa strålkastare eller? Är ganska sugen på att beställa dessa om ingen annan hinner före. Lite jobbigt att behöva sitta och översätta. |
|
| För övrigt hur är säkerheten på ebay? Kan man lite på att detta är säkra grejer å betalar man i förskott? Hur funkar det? | |
|
Någon som vet ifall det går att montera dessa till min BMW 330i - 05 e46? Länk BMW E46 Strålkastare med angel eyes krom |
|
|
Lse Beemer! De reflektorerna du länkar till passar bara M3. Jag fick tag i ett par sådana, men de gick inte att montera i min Coupe, de var för stora. Däremot kan man byta hela strålkastarhuset mot M3, men även nya blinkers behövs då, eftersom M3:ans sitter fastskruvade i strålkastahuset. BMW CS #5206 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.