|
Sida 12 av 18
|
|
|---|---|
| Tror det landade på 20000:- inkl montering, ångesten över denna avbetalningen är fruktansvärd trots att jag ändå tjänar ganska bra. | |
|
Givetvis. Herregud, VARFÖR ska man behöva lägga ut 20 000kr på att få se nåt när man har en bil som är tillverkad -03? Det ska för tusan fungera! SPECIELLT på en bmw. Jag är inte helt nöjd med tejpningen, även om det blev bra mycket bättre. Det skulle kännas så mycket bättre med nya strålkastare, men även om jag faktiskt skulle kunna lägga ut dom där pengarna så är det inget jag vill göra, det är bara SÅ FEL. Blä.. Trodde inte det skulle innebära så här mycket huvudbry att köra bmw.. |
|
| Du får kontakta Viktor på Schmiedmann och prata med honom beträffande rabatten. Är hundra på att han kommer kräva att få se ditt medlemskort när du betalar om du får någon rabatt. | |
| Cirkus en tusenlapp i rabatt på strålakstarna hos Schmiedmann om du är BMWCS Medlem. Alltså slutar det på ungefär 18700. Puh :P dyrt att inte vara trafikfarlig.. | |
| eerily, en pannlampa kanske skulle funka också. =) Kanske är ett taskigt skämt, men lite roligt är det också. =) | |
|
Ringde ett företag som heter Tillbilen.se för jag såg på blocket att dom hade eftermarknads strålkastare till E39 med Xenon original fabriksmonterat. Så jag frågade om dom var bra och han garanterade att dom var minst lika bra som originalkastarna och dessa kostade endast 4500:- för paret och är tillverkade enligt samma mallar men att dom har valt ett litet annorlunda utseende på husen. Jag frågade varför det inte görs några till E46 men han sa att fabrikerna inte börjat tillverka sådana än men att det förhoppningsvis kommer inom en snar framtid. Tror nog man borde vänta, fan jag får känslan av att det kommer komma MYCKET billigare alternativ inom en snar framtid, jag kan ha fel men det känns bara som att det finns mycket pengar för tredjeparts tillverkare att tjäna när BMW har så höga priser. Detta är inte lätt alltså! :) |
|
|
Skitkul Chris :P Testa att åka med parkeringsljusen efter en mörk väg så tror jag inte du skrattar längre :P Bra efterforskat polyphony. Avbeställer du dina originalare eller? Jag fortsätter jakten på bildemonteringar istället så länge. Hamnar man på totalt runt 10 000kr för eftermarknadsgrejjer så kan man ju lika gärna köpa begagnade originalare. |
|
| Tyvärr en sjukdom på e46 !! Varit prob med både reflektorer och styrdon !! Kör med p-ljus och dimljus när du kan , så ökar livslängden ngt ivf !! | |
| Kan säga att det är åt helvete för sent för det =) Min högra reflektor var sprucken! Skitgrejjer! | |
| Är det samma fabrikationsfel på coupens xenonlyse? | |
| Jag har inte hört talas om någon coupé som haft felet. | |
| Jodå samma fenomen på coupen med !! Hade prob på min m3a med styrdonent på ena sidan , slocknade i tid och otid !! | |
|
Det som denna tråd handlar om berör inte problem med styrdon som felar. Vilket du verkar ha problem med. Det är inte alltid styrdonet som är anledning till att ljuset slocknar, kan lika gärna vara lampan som behöver bytas. Utan här handlar det om att reflektorerna blir så dåliga att de inte ger ut något ljus på vägbanan. |
|
| Jag har ett par xenon strålkastare till en e46 från Depo om någon är intresserad. | |
|
Nu ni! Nu är jag ett steg i rätt riktning mot ljusare tider (ha ha..) Har just pröjsat närmare 4 000kr på tyska ebay för att få två begagnade AL strålkastare som såg riktigt fina ut. Enda kruxet var att en hållare på ena strålkastaren var ihoplimmad. Men det ska inte vara några problem. Verkstan får lösa det där =) Hoppas att man får strålkastare i paketet nu bara och inte 2 tegelstenar :P Återkommer när jag fått paketen =) |
|
|
Grymt! Lycka till nu, jag hoppas att det går bra. Du får gärna hjälpa mig att hitta ett par för tyskan är inte på topp. Det blir ju helt olika resultat på sökning om man söker på engelska istället för tyska. |
|
|
Så du avbokade din beställning på originalarna? Hutlöst mycket pengar att lägga ut faktiskt. Hoppas på det bästa nu, känns som att det borde vara nåt dolt fel på strålkastarna eftersom att dom va så pass billiga. Trodde aldrig att jag skulle komma undan med 3972 kr (inkl 80 Euro frakt). Men han sa att det bara va en liten repa som jag sett bild på och ett limmat fäste. Enligt honom så var det bara att installera dom utan konstigheter och det skulle funka. Blir det nå fel så sitter man ju verkligen i skiten :P Polyphony jag ska kika vidare lite åt dig. Har ju suttit på tyska ebay en time om dagen nu ett bra tag så jag börjar få lite överblick hehe =) |
|
|
Såg även att det fanns nya ZKW strålkastare på ebay.de för 600EUR styck. Tyskland verkar ha en del billigare alternativ men ändå inget som lockar direkt. Eftermarknadskastare för 5000:- paret är mer lockande :) |
|
| Vad jag kan se är alla strålkastare med silvrig plastram inuti strålkastarna tillverkade utav AL. Inte helt hundra, men det kanske kan vara till hjälp. | |
|
Här är en Ebay annons på 2st AL strålkastare. De ser ut att vara i bra skick. Enligt annonsen är de i bra skick och all fästen är hela. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.