AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
97.151

Uselt xenon på E46 - orsak

Sida 11 av 18
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Åh herregud :( Ja inte är det kul heller! Jag betalade närmare 2000kr för att få mina reparerade med tejp på verkstad haha. Trodde det skulle bli lite billigare :P Men det blev mycket bättre i alla fall, men nog hade det vart skönt med nya strålkastare.
Vet du inte om du får AL eller Bosch? Bara man inte får nya Zkw :P
Mekanikern som monterade ner mina strålkastare trodde inte sina ögon.
Den högra reflektorn var sprucken, rostig och helt fri från Chrome. Sjukt dåligt! Den vänstra var ju så klart inte mycket bättre... Han konstaterade att det inet var lampan i sig som är varm utan transformatorn.
Han tog bort gummiskydden på baksidan för att få ventilation nu i alla fall så det förhoppningsvis ska hålla bättre.

Seriöst, vad sa bmw när du ville beställa nya strålkastare? Sa du till dom att det är deras jäkla fel att du måste punga ut 20 000 för att kunna se nåt i mörker?
Ska man köpa nytt från BMW så har jag för mig att eftermonteringskitet är billigare än att köpa två strålkastare. Då får man väl ljusmodul, höjdgivare till fram och bakaxel, och lite sladdar som man inte behöver, men det kan man ju kanske sälja ihop med de gamla strålkastarna till någon som vill laga dem och konvertera en bil som inte har xenon original.

Jag har för mig att stylabilen sålde dessa kit för 10-12kkr förut. I och för sig vet jag inte om det är AL eller ZKW som ingår, men det kan ju vara värt att kolla upp.
På bmwfans anges priset 700 EUR för en lös strålkastare, och 915 EUR för kitet med två + allt annat som behövs för eftermontering.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Huh!? Kan man köpa annat än hela strålkastare för att reparera felet som vi lider av? Kollar på bmwfans nu men hittar inget där.
Här: Länk

Klicka på Set så får man upp listan på vad det innehåller. Tyvärr verkar det vara ZKW-strålkastare ser jag nu.
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Äh. Det va ju inget bra.. Några andra bra förslag då? =)
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Nu blev jag förvirrad IGEN. Tyckte vi kom fram till att det endast va AL som gällde som strålkastare. Men denna då? Länk .
Tycker att den har dom kriterierna som krävs för att passa, även fast det är en Bosch.

Nån som bär på svaret? =)
Den där är till före facelift. Titta t.ex. på linjen mot blinkersen. Den är rak på den där, och på din är den krokig. :-)
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Just det, så var det haha =) DJUNGEL!
Ingen som hittat nåt företag som säljer eftermarknadsstrålkastare eller rent utav fått tag på AL?
Nån som vet om Schmiedmann har strålkastare som är bra?
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
eerily: Bosch är tillverkare av AL och Hella är tillverkare av ZKW. Så det är AL jag kommer få monterat.

Kommer inte gå till BMW Group i Göteborg och göra något jobb så det är schmiedmann som sköter beställningen via BMW och även installationen av dom nya strålkastarna.

Adelson: Finns det något värde i dom gamla strålkastarna?

Trots att jag kommer vara fattigare ett tag framöver så kommer det kännas jävligt gött med ett par nya fräscha AL monterat.
Värdet är nog inte så stort, men visst skulle någon kunna behöva ballast eller höjdjusteringsmotor. Fast vem vill kosta på sina ZKW en ny ballast om den går sönder, om ändå reflektorerna är kass. :-) Mina ZKW står fortfarande och skräpar i garaget.
Schmiedmann ger väl rabatt till medlemmar i BMWCS också?
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
BMWCS? Snälla utveckla?
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Jaja det va tråkigt att man inte kunde få något för dom gamla men jag testar att sätta ut dom på blocket för skojs skull.

Vad ska man sätta för pris? :)

BMW Club Schweden Länk
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Schmiedmann är inte med på den listan tyvärr.
Jo man får rabatt på Schmiedmann om man är medlem i BMW Club Schweden (BMWCS). Se Länk
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Ok!

Men om jag blir medlem idag då?

Då borde dom väl ge mig rabatt!
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Nu blev det intressant här. Hur mycket rabatt lämnar dom då?
Skulle du få ge 19 000 kr totalt för strålkastare och montering, Polyphony?
Håller med, man kanske ska bli medlem där då =)
Po
112
Polyphony
335i M-Sport -08
Neee nu blir jag faktiskt sur jag KRÄVER rabatt annars blåser jag av affären. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.