|
Sida 10 av 18
|
|
|---|---|
|
Helt rätt polyphony. Tror verkligen inte att bmw vill ha negativ reklam under dessa finanskrisens tider. För vem vill handla en bil hos et företag som är dyrt och inte kan stå för sina misstag!Finns väl ingen som vill köpa en bil hos en handlare som inte kan stå för produktionsfel som blir dyrt för konsumenten. Nej, en insändare i en motortidningen kanske skulle sitta fint! Försökte kolla in i strålkastaren nyss, kom på att jag inte har en aning hur en reflektor ser ut haha. Tyckte det lyste lite gult ut inne bakom lampan som i sig lyser ungefär blått.. Kan fortfarande inte riktigt förstå hur fan, på ren svenska, hur bmw kan släppa iväg sånt här och sen bara skita i det. Det är ju bmw för tusan, det ska vara kvalité, och är det inte det så ska dom väl för tusan se till att fixa det! Om bmw fortsätter att ignorera detta problem och mig så kan jag då säga att jag har då köpt min sista bmw! Då kan dom ju fråga sig om det var värt en sketen plastbit för ett livstidskontrakt med bmw! |
|
|
Ni får tycka att jag är negativ, men jag är bara realistisk. Det finns ju det här problemet med vevhusventilationen på just era motorer (M54). Ni kanske har läst om det här på forumet? Det är samma sak där. Nu vill jag inte förstöra den här tråden med tjafs. Jag tycker att ni ska driva vidare det här och hoppas på det bästa och att ni vinner, men samtidigt tror jag det slutar med att ni blir ännu surare och säljer bilen alternativ får lägga egna pengar på att byta strålkastarna själva. Självklart förstår jag er frustration, jag hade varit lika frustrerad själv om jag suttit i samma sits. På samma sätt håller jag med er om att det inte är ni som ska behöva betala för något som antagligen är ett konstruktionsfel (undermålig produkt), utan tillverkaren ska ta sitt ansvar och ålägga sig att åtgärda felet. Men vi lever inte i en perfekt värld och det finns fler biltillverkare som gör på exakt samma sätt med andra saker. Samtidigt finns de sådana som tar sitt ansvar och åtgärdar felet kostnadsfritt. |
|
|
Nya AL strålkastare enligt bildemonterings firman. Vänster: Länk Höger: Länk |
|
|
Billigt haha =) Men det där är ju sista utvägen- Stort tack för tipset Chris! Fan, tycker man borde kunna få tag på strålkastare vi AL, billigare |
|
| Förresten, står ju att det där är från en 05a, men sen står det även "passar från och till 200109 - 200303". Hur passar det sig till min som är gjord 04 | |
|
eerily: Nej jag vet inte hur länge en tejpning håller. Jag körde nog inte mer än 1000 mil med mina, men jag märkte ingen försämring på den tiden. Blir det en försämring så är det ju i princip gratis att byta tejp om man gör det själv. Men helt klart så känns det ju bättre att få tag på AL än att köra med tejpade ZKW. Jag valde ju själv att byta när jag fick chansen, trots att de tejpade ZKW fungerade bra. |
|
|
Jaha okej. känns ju som att tejp inte borde hålla så länge, men det är väl värt ett försök i väntan på ett bra klipp på AL. Jag hade också slagit till direkt om jag hittat AL för 8000kr! Adelson, du råkar inte ha nån bild på hur en färdigtejpad reflektor ser ut, någonstans i ditt fina bildarkiv? =) |
|
|
Ja mina AL kostade ju 4000kr (2000kr/st), så det var nog ett bra köp verkar det som. :-) Klart jag har. :-) Såhär såg mina tejpade ZKW-reflektorer ut: Länk |
|
|
4000 kr totalt!! Jäklar vilket nice price, då hade jag inte tvekat en sekund! Nu ser det ju ut som att man ska behöva köpa för det dubbla för bara en strålkastare. Bildelsbasen har ju bara nydelar, hittar inga begagnade för min årsmodell. Finns ju bara för 01/99 eller vad det står. Sjysst tejplagning hehe =) Borde väl hålla tycker jag, xenon ska väl inet ge ifrån sig värme och alutejp är väl ganska värmeresistant eller? Nån som vill sälja AL strålkastare? /msg me =) |
|
|
Kolla laga.se också. Jag hittade en höger vid en snabb titt för 3750kr. Den var från en 330, så den har den titanfärgade insatsen, men jag har för mig att de passar mellan ZKW och AL, så det skulle gå att flytta över den gamla svarta. Länk |
|
| "BI-XENON AL/TITAN 09/01-" Betyder inte 09/01 att den är tillverkad september 2001? I så fall så passar den väl inte på en faceliftad 2004, eller ? :S | |
|
09/01- betyder nog september 2001 och framåt. Årsmodell 2002 (facelift) började väl tillverkas då. Bilden visar en facelift-strålkastare, så den passar 2002 till 2005. Däremot blev jag osäker på om det verkligen gick att byta den där svarta/titanfärgade insatsen mellan fabrikaten ... |
|
|
Fy satan vad rärigt detta är! Sitter och kollar runt överallt men vet ju ient ens om jag kollar efter rätt saker haha! Adelson, du som har koll! Vad sjutton ska jag söka efter? Vad är det som passar/inte passar? Ibland står det ju att det passar på bilar 2001-2003, ibland står det 99/01 och ibland står det 98-2005. Vad är det som passar då!? Sen blev jag osäker på vilken sort som passar. Men som jag fattat det så passar väl BARA Sedan/touring, eller? Det du sa om silverfärgat inre på 330 var nytt också. Jag måste alltså leta efter strålkastare till 318 -> 325, för dom har svart inre. eller? =P Tycker det är helt omöjligt att försöka hitta nåt som passar och sen vara helt säker på att det passar! Så om nån kunde skriva svart på vitt, detta passar din bil. Eller ge en länk så man får några ledtrådar. Jag sitter ju bara och letar mig blind :P |
|
|
Jag har också märkta att det är extremt rörigt när man letar både nytt och begagnat med årsmodeller. Det känns tungjobbat, speciellt när det är mycket pengar det handlar om och då vill inte gärna chansa. Svenska företag/skrotar är det ju lätt att ringa och kontrollera med, men det är inte säkert man gör sig förståd om man ringer till tex. Tyskland. Sedan(limo)/Touring är det i alla fall. Coupe/Cab är en annan strålkastare. Det silverfärgade insatsen inne i strålkastaren tror jag man kan flytta med sig från sina gamla strålkastare, dock ej säker. Dom går ju att plocka loss vad jag vet. Tror det viktigaste är att kolla så det är till facelift (2002-2005) och Sedan/Touring. Någon annan kanske vet mer? Håller tummarna att Sverker Olofsson ringer i morgon. Det bör han göra =) |
|
|
E46 sedan/touring tillverkade från 09/2001. 330 utan M-sportpaket har titanfärgad sarg. 330 med M-sportpaket har samma svarta som alla andra. |
|
|
Okej, då letar jag vidare på detta. Fan, vi borde ju kunna göra nån sambeställning från AL tycker man. Vi är ju inte direkt ensamma om detta satans problem. Nån som hört eller ens fått tag på AL och vet hur mycket dom tar för nya? Haha spacco, ja jag hoppas tillsammans med dig =) Tycker att han borde brusa upp när det handlar om strålkastare som är en säkerhetsfråga för både föraren och för andra trafikanter! SKA DÄ BEHÖVA VA PÅ DÄ HÄR VISET!? |
|
|
Sitter och söker på strålkastare tillverkade från 2001. Och nu hittar jag Bosch :S Så som jag fattat det så har AL nåt att göra med Bosch. Hur som helst, nån som har erfarenhet av Bosch strålkastare tillverkade 2001 ? Är det bra grejjer och viktigast av allt, vad görs reflektorerna i? :P |
|
|
Så då var det klart, nu har man beställt nya strålkastare för 19000:- Bosch / AL blev det, pallar inte med att köra runt med en så fin bil utan lyse. Man lever och lär, tror aldrig jag kommer gå på en sån här nit igen vid något bilköp, fan alltså 20.000:- känns inte bra alltså. Många kompisar tycker jag är helt tokig som ska lägga sådana pengar men sån är jag, går bara runt och slösar massa energi och irriterar mig annars. |
|
|
Är det någon som vet om jag kan få något för mina gamla strålkastare? Finns det något användbart i dom? Hade vart nice om man kunde få en liten summa för dom. |
|
| Beställde du ifrån en BMW åf? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.