|
|
|
|---|---|
|
Vill bara varna er att inte köpa den bilen....Länk Såg den idag på blocket och kände igen mobil nummer samt namn på säljare. För nästan ett år sen köpte en BMW 520 E34 av honom. Service boken saknades, men den var billig och var i drift. Var på besiktningen och tog besiktningsprotokoller för 4 år. På dem tre senaste saknades uppgift om mätareinställning, brännda pixel....Men för 4 år sedan stod det 35000 mil. När jag köpte bilen då kunde man se lite av mätaren, då stod det 25000 mil. Så bilen har gått minst 45000 mil!!!! En vecka innan jag ringde honom, hade han en annons till på BMW, oxå en 520 e34 men med annat utrustning. Nu är det den Länk Känns som att han köper långmilare BMW och fuskar med mätaren Var försiktigt med detta!!! | |
|
Jag menar inte att vara negativ, men att det hänt på en tidigare bil betyder inte att just denna bil är skruvad för det. Det är bra att du informerar om att fiffel kan förekomma. Fast i detta fall stämplar du ju bilen till att vara skruvad utan direkta bevis, då tidigare erfarenheter med säljaren inte kan ses som bevis om huruvida detta exemplar skulle vara mätarskruvad eller inte. Jag vill bara påpeka att jag stöder inte folk som håller på med skruvade bilar på något sätt, detta är olagligt och oerhört oacceptabelt.. Jag menar bara på det att ska man stämpla en bil som skruvad bör man ha tillräckliga bevis, alternativt kan man ju påpeka att säljaren är opålitlig att göra affärer med, vilket jag i detta fall inte ser något fel i att du gör. |
|
|
Håller med er båda lite grann man kan bli rätt frustrerad över att blivit blåst . Måste väl ha lite mer Kött på Benen som Chris87 säger för att börja ropa hej . Men den där ser väl ut att vara i skapligt skick för att ha gått så långt som 35 000 mil eller ?? ser ut som så på bilderna iaf Henke M som i Motor |
|
|
förstår dej att du är besviken som blev lurad och det är väll bra att han upplyser om detta så att man kanske kollar lite extra nogrannt om man köper bil av honom. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Att svartmåla en bil för att en annan varit skruvad känns inte rätt. Om man har bevis tycker jag att det är helt rätt att hänga ut en skruvad bil - rejält! Men i det här fallet så känns inte "bevisen" särskilt hårda. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Visst behövs det bevis, men som någon annan skriver är det väl bra att man är uppmärksam på att just denna säljaren tidigare skruvat sina bilar. Skadar ju inte att vara lite extra på sin vakt och kolla upp den lite noggrannare. Jag hade i alla fall varit otroligt tacksam att få veta detta om jag var spekulant. |
|
|
Vid besiktningen 2007-11-09 så var mätarställningen 189752 km. Finns det något slags automatiskt kontrollsystem inbyggt i bilprovningens databas som varnar om mätarställningen på en bil sjunker mellan två besiktningar? Någon som jobbar på SBP som kan svara? Det är ju en ganska enkel grej att lägga till i så fall. |
|
|
Vilken rishög... |
|
|
Nu vet jag ingenting om varken säljaren eller hans bilar, men.. Hur mycket tjänar man på att mätarskruva en 520i E34? Finns väl inte så stor vinst att hämta där. Det känns ju snarare som om han har bytt ut mätarhuset pga att det inte fungerade utan att kolla upp vad den gamla mätaren visade. |
|
|
Man måste väl in i databoxen för o ändra mätarställningen, inte i mätarhuset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.