|
|
|
|---|---|
| Ska byta de bakre bärarmarna fram och funderar på om man då samtidigt ska trycka i Powerflexbussningar eller köra original. Jag gillar idéen om att det kan bli lite fastare men är inte villig att offra ljudkomfort. Hur mycket påverkan kan de ha, både i fasthet och ljud? Vad rekommenderar ni som bytt till Powerflex, har ni ångrat er eller är ni nöjda? | |
|
Powerflex gör väldigt lite på ljudnivån men däremot om du har dålig framvagn i övrigt så avslöjas det lättare. Ljudnivån kommer oftast av däck av lägre/medelmåttig kvalitet och när de slitits ett par mm. Enlgit min erfarenhet är det nästan bara premiumdäcken som inte låter vid 2-3mm slitbana. Kostar lite mer men räcker längre så det går på ett ut:) Mvh Asken |
|
|
Tack Asken, Vilka fördelar har du upptäckt? Eller märker man någon skillnad alls? |
|
|
Direktkontakten mellan vägbanan och ratten, d v s "fingerspitzgefühl" blir bättre. Undrar varför dom inte monterar Powerflex från fabrik? I 850:ans fall samtidigt som helrenoverat chassie och bytta dämpare och fjädrar så kan jag ta den bortom gränsen för gravitation:) D v s bilen blir stum men ändock inte studsig och obekväm. Sugande högfartsavfarter på motorvägar blir en njutning. Pwerflex ï mitt fall sitter på både krängringshämmarna runtom och övre och undre bärarmsbussningarna. En autobahnslugger som sagt. Ska du byta till Powerflex och bilen har gått emr än 12k mil, övervväg ett chassiekit med, det gör helheten. Mvh Asken |
|
|
En av förändringarna är att bilen blir lite stummare. Sen om man föredrar det eller inte det är en smaksak men jag upplever mer direkt körkänsla. Mvh Asken |
|
|
Chassikit vore kanske något men jag har ju de där sabla dyra dämparna med EDC, har jag för mig de heter. Men då kommer jag köra med powerflex då. Tack igen Asken |
|
|
EDC är ju underverk, du behöver bara 4 nya fjädrar i s f, byt även de övre fjäderbensgummina. www.forza.se har H&R fjädrar samt att det finns en del annat att välja på eftermarknadssidan, besök mekonomen respektive autoexperten för att sondera marknaden. Varför inte vara lite Sverige-vän och välja Lesjöfors fjädrar, de har prima kvalitet, kan själv sätta mitt namn på det då jag har kontakter med deras materialleverantör och är insatt i deras kvalitetsarbete. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.