AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.085

Körteknik SMGII m3 e46

Sida 2 av 2
det är väl blandat, endel åker på r-däck ner och andra lastar in dom i bilen och byter på plats. M3 får man ju plats med hjulen i, det är ju värre om man åker tex porsche
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Sådär, bilen hämtad idag, samt beställt instruktionsböcker på svenska så man hajar hur man ska göra med all elektronik :)
Väntar dock på lite trevligare väder innan man börjar utforska gränserna ;)
Ko
63
Konstapeln
M3 E46 -03 SMGII
Grattis till hämtningen av bilen ;)

Ang däck så kommer jag beställa MPSC 265/30/19 Runt om från usa, ca 13k färdigt hemma i sverige.

Jag var ju dum nog att köpa csl fälgar 19"x9,5 runt om, lr fälg köpet var bra men skulle behövt en uppsättning 17" lättviktsfälgar med r däck för bandagar men det får vänta till nästa år då det vart många tusen på annat till bilen iaf för min ekonomi räknat :)
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
MPSC= MichelinPilotSportCup?
Billigare att plocka från usa också?
Ko
63
Konstapeln
M3 E46 -03 SMGII
Japp michelin, det pris jag fick i sverige var 15k med lite rabatt, Tror det vart 12800kr från usa med tull och moms samt frakt så visst tjänar man lite på det. Kolla in tirerack.com , dom har en del r däck, du kollar under tillverkarnas namn så finns dom olika modellerna där samt priser. Tror frakten för 4 däck för mig var 1200 lr 1800, har det på mail så kan kolla sen.
Visa användare
52
Matz Olli
525 90
328 95
318 96
318 90
Välkommna till spring break.. och licens tagning...

kul att det kommer nya coola bmw:s..

Tips stålspunna bromslangar och "riktiga belägg"..

Det kommer att göra träffen trevligare..men detta kamsker redan är fixat men iaf.. känner igen det där med subaru var du/ni med och körde på mkinnekulle med bmw sc i fjol?

Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Värt att tänka på är att det KAN skilja på gummiblandningen i MPSC på USA o Europa versionen..

USA däcken KAN vara mjukare gummiblandning så de brinner upp mycket fort..

Tänk oxå på att 9,5 x19 med 265/30-19 på bakfälg (et 20-30) fram kräver minst 2,5 gr camber på en sänkt bil för att gå fritt..

Mvh Henrik
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Slangar åker på så fort polaren har tid att klippa till dem ;)
Tips på bra belägg som passar standardskivorna?

Hade min impreza 00-01 innan den blev en halvmeter kortare, så körde en del med imprezaklubben då. Har tävlat med roadracing sen 2001->2007 så inte haft råd med något roligt på fyra hjul sen dess, men dras med en axelskada nu som gör att det inte går att köra hoj fullt ut på bana tyvärr, så blev att skaffa nåt kul med stödhjul som tröst så länge ;)

Får se hur jag gör med r-däck sen, hur länge räcker ett set mpsc? En säsong med 5-6 träffar? För i sånt fall kanske man lägger på r-däck på 19-tummarna iaf, fortfarande billigare än en racehelg med hojen ;)
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Ska du oxå 90% gata så hade jag tittat åt blå Pagid eller Carbotech (har iofs inga egna erfarenheter av Carbotech) belägg. Har åkt Blå pagid innan på min och de duger fint till gata och lite mindre avancerad bankörning.

Ska du åka mycket bana o köra tufft så rekommenderar jag Performancefriction Skivor med PFC01 belägg.

Mina Cup har gått ca 250mil+20 varv på Ringen och bakdäcken är bombslut men framdäcken har ca 60% kvar .... Är 4,8-5mm mönsterdjup på nya Cupdäck :)

Tilläggas ska oxå att Cupdäck i regn (inte fukt utan regn) är ingen behaglig upplevelse...

Henrik
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
Då känns det som man kanske kan kosta på sig däck till 19" iaf, iofs lite segt att åka och kränga på och av.
Har för mig det var pagid jag åkte på imprezan också, färg minns jag dock inte.
Även om jag vill åka mycket bana så kommer ju bilen ändå mestadels gå gata, men har tillgång till verkstad för att kunna göra broms/däckbyten m.m.
Planen är väl 3-5 bankörningar här hemma plus en resa till ringen i år.
Ko
63
Konstapeln
M3 E46 -03 SMGII
Snow dragon:

Hade anmält mig nu om det inte varit så att det troligtvis krockar med stacc.se gotland ring event samma helg, men får se är ju ett tag tills dess.

Houke:
Ska kolla upp Toyo R888 också annars så blir det från usa.
Har beställt camberkitt från ruff racing så kommer iaf vara minst -3 i fram.

Har pfc belägg och skivor i fram liggandes hemma och carbotech belägg liggandes här också till i bak till orginal skivorna. Även stålomspunna slangar och bra vätska då org bromsarna inte orkade med förra året.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.