|
|
|
|---|---|
|
Tja, bilen hustar när jag börjar köra från ettan, sedan när jag är i fart så är allting bra, den börjar hustar bara när jag gassar från stilastående. Vad kan det vara? Det är en 318i M40 E36. Tack för era svar. | |
| Kan det vara nå tjuvluft elr vad den heter? | |
|
det kan det mycket väl vara. Spraya lite startgas på gummislangar runt insuget, om tomgången höjs när du gör detta så tar den tjuvluft. Kan vara lambdasonden också. Jag har precis samma fel på min 535a men det är inte tjuvluft. Måste testa byta lambdasond |
|
|
Verkar som den får för mager blandning kanske spridarna behöver rengöras eller så kan det vara luftmassemätaren ..............Mattias................... |
|
|
Ok, hur rengöras spridarna då? med sånt här INJECTOR CLEANER? |
|
|
injector cleaner fungerar om det inte är för långt gånget. Men det tar ett tag innan det verkar När jag rengjorde spridarna på en saab med luftmängmätare istället för massemätare så tog jag loss spridarna från insuget och öppnade spjället helt så blåstes de rena, Vet inte om man kan lura massemätaren på samma vis med tryckluft kanske. om jag vore du så skulle jag först testa om den drar tjuvluft, om den inte gör det så slå på injector cleaner och vänta tills du kört upp den tanken bensin. ..............Mattias.............. |
|
| Men vad konstigt att det händer bara när jag kör i ettan, om det skulle vara nå tjuvluft så skulle den haka i varje växel, är det inte så? | |
|
Fel på bilar är inte logiska alltid ..............Mattias................. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.