|
|
|
|---|---|
|
Håller på att koppla in min nya iPhone via iPod/USB 6FL gränsnittet. Det ser ut att funka fint, bilen känner igen att det är en iPod inkopplat, första låten hoppar igång per automatik men sedan visas ett meddelande på skärmen " Data reciving fron Device " Någon som vet hur lång tid det ska ta att föra över låtarna? Det handlar om c.100MB, väntade c.30min utan resultat. Är det viktigt att samtliga låtar är ID3 taggade? Funkar olika versioner av ID3-taggs? | |
|
Om du vill använda iPod funktionen är det viktigt med rätt kabel. Måste vara den speciellt anpassade original BMW Y-kabeln för full funktionalitet. Dessutom den senaste versonen eftersom tidigare Y-kabel inte laddar iPhone. Vill du däremot bara använda telefonen beställer du lämpligen nya iPhoneadaptern till dockan så får du laddning och anslutning till yttre antenn. Kan tyvärr ej koppla in båda samtidigt. Jag planerar att ha min gamla 30 Gb iPod alltid ansluten i bilen och bara använda iPhone som telefon. Förresten, fick du med någon Y-kabel alls ? Gratis el extrakostnad ? |
|
|
Är detta USB-uttaget enbart till Ipod, eller fungerar det med andra MP3 spelare? //Jocke |
|
|
USB minne eller extern hårddisk som drivs via USB går också fint ihop med 6FL enligt vad jag har läst. Därför valde jag i 6FL tillägget till min nya bil. Men det är HUTLÖST dyrt. VW tar t.ex. bara 500:- extra för USB medans BMW tog en bra bit över 3000:- ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.