AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.517

BMW 540 E39 -96 Något att ha?

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
TelluX:

Hmm, sportstolar eller komfortstolar saknar du iallafall! ;)

Men det kan nog hittas på skroten för en (förhoppningsvis) rimlig slant om din rygg inte klarar BMW´s standardstolar, min rygg har lite svårt för BMW´s standardgrejer...

Kolla oljebultarna BUMS nu bara! ;) Länk

ravve:

molle325 kan ALLT om automater! Länk

Mvh
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
O.ja..det kan ingår i princip massor med utrustning till:) Men om du börjar kolla vad du kunde ha fått med blir du bara olycklig..Var glad över den utrustning du har o njut av bilen istället:))

Om du har DSP så ser du det då du vrider på ratten till vänster om Monitorn.där finns en rad som det står DSP på, om om du trycker in ratten kommer en Equalizer upp i monitorn..Dom flesta är väl inte så imponerade av denna detalj då det försvårar ev senare Subwooferbygge.

Baslådan sitter under hatthyllan och sticker ner sådär 10 cm ner i bagageutrymmet.Sitter 2 Nokia 4 tumsbasar inuti lådan.
När du öppnar skuffluckan o tittar in så syns nerhänget.
Basffekten är inte speciellt stor, men duger till normalt lyssnande..V8:an ryter desto vackrare i kupen då du fäller plattan i botten.

Till telefonen behöver du ett äldre SIM kort ,dom nya funkar inte. men man kan visst beställa hos en del lev. Massor av läsvärt om DSP och telefonen finns under Forum för Navigation/Stereo mm här på AP.
mvh
Forry

Min bil
Länk
rob_t_j72:

Komfortstolar har jag ju, med X antal inställningsmöjligheter. Iaf enligt instruktionsboken gällande stolarna :)

Står i servicepappren att oljetråget är åtdraget, kan det ha att göra med oljepumpen också måntro?

Sedan till dom som möjligen klagar på bensinförbrukningen i dessa bilar: Man köper inte en V8 för att spara bensin, man köper den för den fina motorgången, reservkraften och vrålet när man gasar. Även om den drar 2 liter i stadskörning så är det värt det. Om jag vill ha en bensinsnål skit bil så köper jag en Diesel Golf. (Jag kommer aldrig att köpa en golf) :)

Köp en bil - Köp en BMW 540, har aldrig kört bättre.

"Livsregel - Hellre en BMW på parkeringen än pengar på banken"
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Hmmmm. . . . .så många som tycker att det vrålar & ryter när man trycker på med 540:n, det skulle jag önska. Tycker mest den viner & piper i motorsången, alltför välisolerad i mitt tycke. Fast snabb är den ju. . . .
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Propeller ersätt din slutburk med en fullflödes alt tag bort mellandämpen så slipper du symaskinssuset:-)

Mvh Danne
Visa användare
451
Propeller
325iM Touring -07
Ja, jag får väl göra det. Och för all del fyller säkert bilen sin funktion precis som BMW ville med 540; lyxig, tyst & snabb.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
TelluX:

Antagligen har det läckt från oljetråget? Att inte förvissa sig om att oljepumpsbultarna är på plats är väl onödigt försumligt?

Komfortstolar har du, va bra!

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.