|
|
|
|---|---|
|
HEJ PÅ ER ALLA. MÅSTE TACKA ALLA SOM HAR SVARAT TIDIGARE PÅ ALLA MINA KONSTIGA FRÅGOR. MEN JAG HAR EN 635CSI MED DME1 INSPRUT DET DRA CA 1,7 LITER MILEN ENLIGT FABRIK GÅR DET ATT GÖRA NÅGOT ÅT DET? FÖRUTOM ATT KÖRA MED ETT ÄGG UNDER PEDALEN. | |
|
Roland, den förbrukningen ligger lite högt i mina ögon, t.o.m högre än min trimmade 535. Om du inte bryr dig om orginal mm så vete tusan om jag inte hade bytt sprutet på den, till ett modernare typ ett från m30-b34 alt b35 MVH Pelle cs4605 |
|
|
ÄR DET SVÅRT ATT BYTA INSPRUTNING HAR INTE HÅLLT PÅ MED INSPRUTNING TIDIGARE.VET PÅ ETT UNGEFÄR HUR DET FUNGERAR DET VERKAR INTE SÅ KOMPLISERAT Motronic DME I |
|
|
Både ja och nej på den frågan om det är svårt, det som är klurigast är att reda ut kontakten som går in i säkringsboxen, dvs motorns kabelhärva gentemot bilen. Resten är inte så stora problem. MVH Pelle cs4605 |
|
| hur mycket kostar ett nytt el begagnat insp | |
| b34 vilken motor är det förutom m30 | |
|
Lär dej ekonomiköra, med andra ord kör jämnt, skillnaden är faktiskt mera extrem än vad man kan tro. Ekonomikörning bruka i regel oxå gå snabbare än vanlig körning om man behärskar de. |
|
|
mindre roligt tips kanske men... byt till smalare däck, när jag slängde på mina 18" 225:or höjdes förbrukningen med drygt 1dl/mil |
|
lefferakis |
EN INSPRUTNINGSRENGÖRING DÅ OCH DÅ ÄR INTE ATT FÖRAKTA BÄST ÄR STP:S GRÅA FLASKA ( KOMMER INTE PÅ NAMNET) LITE DYRARE EN T.EX BILTEMAS SOM MEST INNEHÅLLER DISEL. VILL DÄREMOT TIPSA OM DERAS "FATTIGMANSKROM" DET ÄR EN TAPE SOM HAR EN RUGGIG VIDHÄFTNINGSFÖRMÅGA SKARVAR MAN SYNS DET KNAPPT KAN REKOMMENDERAS TILL DEN SOM KANSKE LAGT ALLA SURT FÖRVÄRVADE PENGAR PÅ EN BEGAGNAD BMW OCH SOM VILL DÖLJA DOM VÄRSTA KROM DEFEKTERNA TILLS 2KVISTEN ÄR GRÖNARE" |
|
måste man alltid skriva med capslock knappen inntryckt om man kör E24 eller :) --- Min E30: Länk /Chrille |
|
|
roland: Vad har du för årsmodell? Vore bra å veta det då jag kanske har några tips på lut... DME1 sprut? Så vitt jag vet så användes k-jetronic fram till mitten av -82, sen så användes ju Motronic 1.x! Har jag missat nåt där eller? |
|
|
rockztar: Ja, du har missat det faktum att K-jet aldrig funnits på m30 överhuvutaget. |
|
| skaffa dieselbil | |
lefferakis |
jag är total nybörjare på dator känner därför inte till hur alla tangenter fungerar . hoppas du inte retar dig för mycket på nybörjare som jag . trodde bmw ägare var gentlemän . retar du dig på sånna småsaker så är du väl inte stöörre än så. |
|
Att skriva med versaler innebär att man skriker i cyberrymbden. Och att skrika tillvaranda är inte särskilt gentlemannamässigt. Caps Lock tangenten är den tangenten som sitter i mitten längst till vänster som de står Caps Lock på. Den skapar just Versaler. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
hoppas det finns någon med hörslen kvar,efter allt skrikade i cyberrymden..... åker hellre cadillac |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.