AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
725

Batterier laddar inte, e30 -87

ls
16
lsto
320i -87
På väg till besiktningen, naturligtvis, slutade battieriet och ladda och bilen dog. Varningslampan på instrumentbrädan började inte lysa, vet inte om det gör någon skillnad, men när motorn dog fungerade fortfarande lyktorna en stund tills batteriet var helt dött. Kan det vara något annat än generatorn?

Kan generatorn slitas ut och att det bara är den som behöver bytas eller ska jag sätta i ett nytt batteri också? Eftersom jag inte kan byta så mycket själv tänkte jag lämna bort bilen. Antagligen måste plocka bort en hel del grejer i framvagnen för att komma åt, är det lika bra och byta kamremmen samtidigt då?

Är en begagnad generator vettig att satsa på som reservdel och vad är ett vettigt pris på en sådan? Jag och bilen är väldigt tacksam för svar och helst vill jag komma undan så billigt som möjligt, någon som har lite tips?
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Hej
Det verkar vara kolen som är utslitna nr19, sitter i en hållare på bakkant på generatorn med 2st skruvar Länk

628csi
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
stämmer borde va kolen som är slut kostar inte så mycket och har du en kompis som kan göra det så går det fort kan han skruva så borde han klara byta det. du tar loss generatorn lossar dom två skruvarna och så får du loss hela delen med kolen i och sedan sätter du i en ny som du kan köpa på mekonomen eller liknande.
själva generatorn är enkel att lossa du borde kunna klara detta själv om du har något hum om skruvande..;) blir absolut biligast så sen efter ett par öl löser sig det mesta..;)

lycka till!
ls
16
lsto
320i -87
Det har varit ett lite skumt ljud från motorn tidigare som kom och gick och lät mest på vänster sida när man körde. Lät som ett gnisslande eller svagt tjutande ljud, men påverkades inte av hastigheten eller om man svängde utan lät samma hela tiden. Remmarna såg fina ut och var inte slappa på något sätt. Kan det ha varit något lager i generatorn som är kasst med?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.