AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
953

Kan det vara bränslereläet i min e30

al
2
alias_kladde
BMW 320 E30 - 85
Som rubriken lyder så måste det vara bränsle reläet som har gått sönder i den bmw som är på gården.

det är en bmw e30 320
motor m20b20 motorn.

Jag var ute och körde här om dan och sen kom jag hem och då när jag vred på tändningen så gick inte bränslepumpen igång igen. Jag blev lite fundersam på detta och bestämde mig att kringgå vissa problem jag fick på grund av just detta så jag drog en kabel till en knapp från plus på bränslepumpen och batteriet och lyckades starta den på det viset. Fast det var riktigt trögstartat.

Därför måste det vara bättre att koppla tillbaka det som det var för jag fick för mig att det reläet styr automat-choken. kan det inte vara så eller är jag helt ute och cyklar?

Någon som har prisuppgift på just detta relä?
eller övrigt, vet ni något om dess funktion?
Eller kan det vara nåt annat som spökar? Alla säkringar är hela och bränsle finns i tanken.
Kan man kolla reläna på något sätt.. jag tog bort det största reläet K10 tror jag det heter och det luktade bränt.

Sen finns det tre andra och enligt lite letande så hittade jag att det skulle vara det mittersta dessa finns på biltema. Fast jag är inte säker på att det är det.

Tacksam för svar
MVH Chris
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
På min 320i -87 så var bränslepumpsrelät placerat vid sidan av säkrings och reläboxen, vid hjulhuset ungefär.

Det var ett smalt och avlångt relä, se bild 5 eller 6:
Länk

Pris hos BMW låg på omkring 700 kr på 90-talet. Kan även rekommendera en bildemonteringsfirma.
al
2
alias_kladde
BMW 320 E30 - 85
Jodå det var va de sa på bmw-reservdelar också, men däremot visste de inte vilket av dem det var så ska kolla det i helgen så jag kan ta å beställa ett sånt. Vad det gäller priset så kostar det ena 605:- och det andra kostar 745:-.

Så nu är det bara till att beställa det.. tack för tipset.. är det inte det blir man ju irriterad. då är det dags för att felsöka plus och minus källor, och det är aldrig kul.

MVH
chris
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.