AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
749

Känner någon till den här 320i -02?

Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Undrar om någon känner till den här: Länk

Enligt bilregistret har bilen haft 6 ägare, men enligt annonstexten har den bara haft en. Undrar om någon som har tillgång till fax skulle kunna ta fram lite uppgifter om bilen, det vore uppskattat. Har mailat bilfirman redan, men inte fått svar än.

Tack på förhand!
loftahammar
har ingen fax, men enligt vv hemsida så har den haft 6st ägare, inget ja skulle vilja köpa om det stämmer...

Mvh Robban
Länk
Sådär nu väntar jag på ett fax från VV. Dock brukar d ta lite tid. Ska försöka scanna in det sen så kan jag maila dig det Travel-In-Style. Pma gärna din mailadress.

Med vänlig hälsning
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det där med antal ägare blir oftast fel. Trots att jag köpte min bil av personen som undertecknat nybilskontraktet har den 4 ägare. En ägare är bilfirma samt att den skrevs över vid en skilsmässa..
gr
117
grymmlund
330 Touring 01
320 sedan 92
320 coupe 89
Kan de inte bli lite konstigt om bilen är leasad också? Dvs om en ägare först leasar den och sedan köper loss bilen. En och samma person som kört bilen men det blir två ägare.
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Tyvärr kunde inte robber få fram faxet. Någon annan som har tillgång till fax?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
I morr´n om det inte nån annan fixar det nu..
Det där med antal ägare kan vara väldigt missvisande. 6 ägare, men endast 1 brukare är inte omöjligt:

Ägare 1: BMW Sverige (ny)
Ägare 2: BMW försäljare 1 (ny)
Ägare 3: BMW försäljare 2 (skeppad ifrån försäljare 1 pga olika anledningar)
Ägare 4: Leasingföretag/bilen "används" första gången av kund
Ägare 5: nybilskunden köper ut bilen efter 2-3 år
Ägare 6: Nybilskunden byter in bilen hos firman i annonsen som därmed blir nästa ägare.

Som sagt, faxet lär bevisa sanningen :-)
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Ah, kanon. Tackar för det. Vad tror ni om bilen i fråga? Bör stötdämpare, bromsar, koppling osv. vara bytt? Vad skall jag kolla upp noggrant?

Sechs macht Spass!
An
231
Andreas1981
M535i -86
540 M-sport -99

Priset verkar bra, den har ju den viktigaste utrustningen, facelift mm.

Dom där 23 tusen milen kommer du nog inte ha ont av, möjligen vid en framtida försäljning.

Bromsarna lär ju va bytta nån gång, koppling och dämpare kan nog va från när den va ny.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Hör väl kanske inte till dom milfuskade kanske, men att kolla historiken skadar ju inte ändå. Stötdämpare bör nog vara bytta annars kanske det är dags. Kopplingen är inte alls säkert att den behövs bytas, men det klassiska testet att kicka till kopplingen vid fullgas på högsta växeln och se att den greppar direkt kostar ju inget. Sedan är det bra att kolla dom kittade plåtomvikningarna i främst huvens framkant, men även baklucka och dörrar. Med mindre än sex år från första reg. gäller ju good-will och nya delar kan erhållas.

AE
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Ok, bra att veta. Men stötdämpare som varit med 23000 mil är inga problem, eller? Det tillkommer ju en del kringkostnader hur som helst så stötisar är väl inte det första man vill lägga pengar på... Skall bli kul att se den, hoppas den motsvarar mina förväntningar. Bra tips med kopplingen, brukar göra så när jag testar bilar.

Sechs macht Spass!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.