|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har ny införskaffat en M5 2001, vilken trevlig bil! Jag har gjort stora servicen med stift, filter mm och sen gjorde jag flödestest på bränslet och den gav bara 93l/h så jag köpte nya Luftmängdsmätere och istallerade dem. När de nya orginal lmm var på plats började tomgången gunga upp och ner, ibland kan den stanna under körning. Flödet drog iväg upp till 130-135l/h och det var svårt att få grepp på trean i 120km/h. Skönt draget var tillbaka! Testade att sätta i de gamla lmm och tomgången gick stabilt. Värför kan jag inte bra byta till nya lmm? måste man nollställa datorn? learn idle? \\\\M5 Erik | |
|
De nya LMM:erna kommer sakta men säkert att ge motorstyrningen nya adaptionsvärden. Det tar en stund, hur långt har du kört? Skulle tippa på en halvtimme-timmes körning. Grattis till nyförvärvet! |
|
|
Tack! Skall åka förbi en polare och läsa felkoder. Har bara kört ca en timme max, fördelat på två tillfällen. Har bara meckat lite med BMW förut och nu står man med en 525 och en M5. Har bara åkt Camaro och Corvette, Camaron med 7,5liter har man kvar så inte BMW'n slutar att prestera. Återkommer med info om detta löser sig. Såg även att många hade samma problem. \\\M5 Erik |
|
| Det brukar bli så där.Du får köra några dagar innan det blir bra. | |
|
YES! Hittade felet entligen! Fick ta hjälp tillslut med datorer och annat. Pratade med en hel del duktiga meckar kring M5 även en kille som kör racing men ingen kunde hitta felet. Olika datorer gav olika felkoder ibland slocknade SES lampan och ibland var den tänd. Jag hittade felet tillslut det var denna 90grders vikel i plast under tomgångsmotorn som det var en liten spricka i. Skickar med länk så ni kan kolla den själva. En hel del andra på amerikanska forum har träffat på samma fel. SKÖNT. Del #17 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.