|
|
|
|---|---|
|
Efter 5 år börjar jag så smått fundera på att byta ut ljudet i min E39 Touring till något bättre. Hur man byter högtalarna har jag sett på forumet men hur är det med subben? Är det bara att koppla in en annan sub på kabeln? Vad är det för signal bak till "monstret" idag? "BMW six appeal" | |
|
Det skall vara högnivå som driver den extremt kraftfulla subbasen på 5.25"...;) Du kan inte driva en riktig sub på den signalen utan du behöver en separat förstärkare. |
|
|
OK, men en aktiv sub med högnivå-ingång borde väl vara en avsevärd förbättring? Jag har sett att t ex Pioneer har några smidiga 8-tummare som borde få plats utan vidare. Är det mono- eller stereo-signal till Nokia-"basen"? "BMW six appeal" |
|
| En aktiv sub blir bra. Men en 8" får du ju knappast plats med på originalplatsen? | |
|
Det var länge sedan jag kollade så minnet kan kanske spela ett spratt. Det är bäst jag undersöker den saken innan jag köper något. Tack för hjälpen. "BMW six appeal" |
|
|
Nån som provat att plasta en låda till en 8-10 tums bas på originalplatsen ovanför batteriet? Ett steg kan man nog knö ner i reservhjulsbaljan. Karl Birgander, Kalmar BMW 530DAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
| Jag har gjort en låda i MDF på ca 9 liter med en 8" bas som jag har på originalplatsen. I innerklädseln gjorde jag sedan ett hål där jag satt ett galler som basen spelar igenom. | |
|
Var har du steget? Bilder? Karl Birgander, Kalmar BMW 530DAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
| Powerposta mig din mailadress så kan du få lite bilder. | |
|
Den befintliga DSP lådan innehåller 2st 5,25" element med dubbla talspolar. därav de 4st kabelparen. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.