|
|
|
|---|---|
|
Hej, E91:an börjar närma sig första servicen nu och jag är på jakt efter en bra verkstad. BMW Group i Mölndal har jag inte så stort förtroende för, baserat på negativa upplevelser som andra har haft och vad jag har läst mig till här på forumet. Jag tycker själv att bemötandet där varierar från väldigt positivt till rent nonchalant (nå'n som har fått dem att svara på mail?). Auto7H i Borås är ett alternativ, men även här har jag hört 50-50 positivt och negativt. Enda egna erfarenheten jag har av deras verkstad är att jag bad dom smörja upp alla dörrar + bakluckan på garantin, men det misslyckades dom med (!). Wölkes? Hört att de ska vara dyra, men jag har ju fri service fortfarande. Det måste finnas massor av folk här på forumet som har erfarenheter, dela gärna med er! Både "akta dig för den och den verkstan" och "gå dit, dom är alltid bra" :) Tacksam för all hjälp jag kan få! /ElakaKatten | |
|
Jag lämnar min på BMW -Gbg ...kan bara säga att mina upplevelse där ifrån är nog bättre än från många andra verkstäder. Mycket bra bemötande. Även Auto 7H är bra. Sedan så har du garanti o fri service, är det så att skall det läggas på någon mjukvara så har de alla uppgifter på detta. Hur man blir behandlad beror ofta också på hur man själv agerar. |
|
|
Steff99: Tack för svaret. Men, det MÅSTE finnas fler som har erfarenhet att dela med sig av! Jag är ny med BMW och har ingen egen erfarenhet av serviceorganisationen. Har tidigare ägt VW och där var det rätt noga vart man tog bilen. Det skulle vara skönt att slippa alla misstag själv... :) Eller är det skitsamma, är alla auktoriserade verstäder i GBG-området bra? Någon som vet om Wölkes fixar fri service? Kom igen nu, mer svar!!!! /ElakaKatten |
|
|
Hej! Jag har MYCKET DÅLIGA erfarenheter av lackavdelningen på Wöllkers. På meksidan gör dom det dom sagt, proffsigt och bra, men dyra. |
|
|
Hej! Jag har bara erfarenhet av Bmw Group Gbg, men den har varit både bra och dålig. Den servicekillen som tog hand om bilen senast var både väldigt tillmötesgående och snabb och fick jobbet gjort. Vid två tidigare tillfällen så har andra servicetekniker tagit hand om bilen på ett betydligt mindre övertygande sätt. Kundmottagarna har jag både positiva och negativa erfarenheter av. Den avdelning på Bmw Group Gbg som jag har mest positiva erfarenheter av är lackavdelningen. Jag har hört mycket positivt om Wölkes. Inte så mycket negativt (förutom priserna). Hur det fungerar med fri service vet jag inte, men eftersom de är auktoriserade så tycker jag att de borde fixa det. /Wiberg |
|
|
Jag har inte hört många negativa saker om Auto 7H sen finns det ju Lahallsbil föredetta Asplunds. I Vbg finns ju Lunds Bil. Har inte hört något negativt om dessa heller. When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Japp Wölkes löser den fria servicen, Jag har använt mig av BMW Mölndalsvägen för service på mina senaste BMW, har inget att klaga på, även om andra inte varit lika nöjda, av vissa trådar här att dömma.. Wölkes jag har jag fått uppfattningen att de har grundmurat gott rykte, jag har inga egna erfarenheter, men de har gett ett mycket seriöst intryck på mig Länk BMW CS #5139 |
|
|
Tack så mycket för svaren! Det fanns ju fler... :) Ja, det låter som att jag ska kolla med Wölkes i första hand, Auto7H i andra hand (servicechefen Calle har gott rykte) och BMW Group i tredje hand. Jag återkommer med erfarenheter :) /ElakaKatten |
|
|
Vet faktiskt inte hurvida det funkar med wölkes och fri service eftersom att de inte längre är auktoriserade på bmw. Sedan så spelar det ju faktiskt inte så stor roll vart man gör det så länge det bara är service, kan ju personligen rekomendera Lunds bil i Varberg, men det är för att jag har jobbat där fram tills idag, då jag skall in i lumpen på måndag. Så länge verkstaden är auktoriserad så skall det nog inte skilja nått avsevärt på kvaliten, men vi har dock haft många kunder just från göteborg som inte gillar attityden på bmw group lr nått sånt där. ps om du väljer lunds bil skall du be att mattias lr bengt gör den! hoppas du blir nöjd! MVH Magnus K |
|
|
Skarpt tips, Kjerling. Tackar ödmjukast :) /ElakaKatten |
|
|
Hmm, är Wölkes inte auktoriserade på BMW längre ? Jag besökte dem för drygt en vecka sedan, men då sas inget om de ? Länk BMW CS #5139 |
|
|
Enligt Wölkes websida är det en auktoriserad BMW-verkstad Länk BMW CS #5139 |
|
|
Till J.L Var inne och tittade på wölkes hemsida, kunde inte se när den var uppdaterad senast. Men jag har på egen väg hört att de inte skulle ha haft råd med alla avgifter som bmw kräver utav de som skall vara auktoriserade. Och wölkes finns t ex inte med på BMW.se bland återförsälgarna. Visst jag kan ha fel, men med det som jag har hört så tycker jag att det verkar stämma med det man ser på bmw's hemsida. MVH Magnus |
|
|
Tjena, Wölkes finns inte med under återförsäljare men under serviceverkstäder på samma sida på BMW Sveriges hemsida. Därmed inte sagt att de fortfarande är auktoriserade, det kan ju vara dåligt uppdaterat. Men de finns fortfarande med på hemsidan. /Wiberg |
|
|
Jag har väldigt bra erfarenhet av Wölkes som fixade M5 e39 på ett kompetent sätt även om notan blev ganska hög (berodde kanske mer på bilen än på Wölkes) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.