|
|
|
|---|---|
pg_ice |
tjena är det autosol som gäller för att polera upp kromet på fälgbanan? jag upptäckte nu efter första tvätten på 1 månad att fälgarna som är nyinköpta förra året redan har ärjat. ändå har jag försökt att undvika allt salt och skit nu under vintern. vet inte vad det är för skit som har fastnat men jag får inte bort det med vanlig avfettning och tvättsvamp. är rädd för att sabba ytan helt nämligen. några tips? |
pg_ice |
kirrat som nya igen :) det trodde jag inte var möjligt när jag såg hur illa dom såg ut efter lite körning i salt och slask. Buffer 2000 oxidlösare Länk rekomenderas! jag kan fixa lite före/efter bilder på fälgarna |
pg_ice |
bild på hur illa fälgbanan såg ut. och hur det vart efter( något skitigt dock men det är inget som sitter fast) Länk |
| nice! | |
|
Autosol eller Meguiars metalshine. Kostar kring hundringen styck och ordnar spegelfinish på 10 minuter för en kromad fälg/ avgaspipa. Ser fint ut! Mvh Asken |
|
pg_ice |
fördelen med Buffer2000 måste vara att man inte är låst vid enbart metallytor. framdelen på sidokjolen hade mycket splitter liknande det som satt på fälgen. även där gick det bort utan problem. exakt samma finish som det var innan utan några nya repor i lacken. Buffer2000 funkar alltså inte bara på lack utan även metall. |
|
Var hittar man Buffer2000 någonstans? Jonas M3 E92 beställd! :) :) |
|
|
Autosol kan användas som steg i polerandet, men inte som slutfinish. Finns otaliga exempel på folk som polerat sönder krom fångare etc med autosol. Det är alldeles för grovt slipmedel i det. Jag rekomenderar peek eller pool till alu polering. Buffer funkar oxå bra, men kräver att man lägger ett skydd efteråt, peek lämnar en skyddande yta. Kolla när jag polerar upp en gammal alu förgasare med peek i länken. Tänk dock på att aluminium kan vara olika hårt så ni inte går på för hårt eller för löst. Länk MVH/ |
|
|
Dock är en lumptrissa på ex borrmaskin att föredra på fälgar. Finns även en guide när jag polerar bort repor på lacken, och löser oxider med buffer där. MVH/ |
|
|
var finns peek att köpa? mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
