AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
868

byta flera bussnigar? stor skillnad?

Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
hej!
jag fick mig en fundering idag!

satt och körde till affären och började lura lite på hur bussningar mm lär må efter 18000 mil! självklart har många blivit utbytta under årens gång! men jag funderade på om det skulle göra någon större skillnad om man skulle ge sig på att byta ut dom mest utsatta bussningarna, och allihop på en ggn..

Tror ni då man skulle kunna få tillbaka den Riktigt tighta känslan som bilen haft i sina yngre dagar!!
självklart förstår jag att allts slits med åren och bilen är inte ny längre! dessutom har jag inget direkt att klaga på men man är ju pedant :S

så vad tror ni!

1 skulle det göra stor skillnad?
2 vad skulle just du ha bytt för bussnigar i så fall?
3 är jag ute på hojen? varför laga något som funkar?
4 Vilka bussnigar skulle man kunna byta själv?

nå`? vad säger panelen? ;)
Jag bytte bussningar för ca 6 månader sen (iofs på en E46 328) och det blev mycket stor skillnad! Det var som en helt annan bil efter bytet. Nu var bussningarna i bak på min bil väldigt slitna så då blir väl skillnaden mer märkbar men det var väl spenderade pengar.

/// Erik
Mi
474
Milhouse
E36 323 Compact -99
E91 320D -08
vad bytte du för bussnigar då?
tanken är väl att jag ska ge mig på det själv, men jag vet ju inte riktigt om man behöver specialverktyg eller bara vilja :)
fyll gärna på med tankar och förslag!
kan man köpa "paket" hyfsat billigt på nätet?

Mvh / Joel
Jag vet ärligt talat inte vad det var för bussningar. Jag sa till verkstadskillen att bilen kändes sladdrig i bakvagnen. Han bytte bussningar bak, arbetskostnad 1000 kr + materilakostnad 200 kr.

Mycket prisvärt för att få "en helt ny bil", för det var så det kändes!

/// Erik
Tjena!

Jag har precis bytt den bakre av dom bussningar som sitter på främre länkarmen på min E30. Och då behöver man enligt info inte ens göra framvagnsinställning :)
Jätteskillnad!
Och min har "bara" gått 14.000mil. jag bytte även den bakre bussningen på vxl länkaget och vips så kändes det som man har shortshift :)

Jag köpte allt av Anders på www.specialsvarv.se
Bra priser och bra produkter, kan lätt jämföras med dom stora drakarna!
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Bussningarna i bärarmen bak,bussningarna till vaggan vid bakaxeln,dom främre (tror dom kallas silenblock),länkarms bussningar fram och inre spindellederna fram har jag bytt på min.Och allt samtidigt!Kan lova att det blev en jäkla skillnad!
Jo och stötdämparna fram bytter jag även!Varken svårt eller dyrt att laga!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.