AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
920

Palla upp bilen under vintern?

To
290
Touchdown
328i Cab -98
Kan man palla upp bilen under vintern för att inte riskera sulor på däcken eller räcker det med 3 kilos ringtryck. Om man ska palla upp den, var gör man det? Diffklumpen där bak? Var gör man det fram? Några nackdelar med det? Tänkte använda brädbitar, ej stöttor.

Annan fråga, jag har lite ytrost på bromsskivorna efter den sista tvätten, är det ett problem? Vill helst inte ut och "åka bort det" i saltklägget.

Touchdown
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Min bil har stått av och till under 1.5 år, helt still under nästan ett år. Jag har inte märkt av några ståplattor på däcken (som hade runt 3 kilo).

EL
105
ELPE
BMW i3 2019
BMW 118D-08
Saab V4 1975
Min veteran bil stod på hjulen i 3 år utan problem men vill du vara riktigt noggrann så en pallbock med träbit på under varje domkraftsfäste är det bästa.
Vad gäller ytrosten på skivorna är det ingen fara bara bilen står torrt vilket är viktigt.

Jag skaffade ett par skrotfälgar med kassa däck på skroten.. Skulle ändå skrotas så lite fikabröd var prislappen.
Nu står bilen på dem, vilket gör att jag kan tvätta och vaxa sommarhjulen i lugn och ro, slipper oroa mig för plattfötter och jag kan flytta bilen om jag skulle behöva.
Inte snyggt på något vis men praktiskt.

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
3 kg är OK om du ser till att rulla bilen en liten bit tex varje månad, då klarar du dig från plattor.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.