|
|
|
|---|---|
|
Försöker igen då. Vet mycket väl att denna bil ligger i en annan tråd, men har försökt i den utan nån större framgågng. Och även många av er har värderat denna bil där. Men skulle vilja ha mer synpunkter. Har fått prislappen på 150 000 på denna bil. Och då undrar jag vad ni tycker om det, överpris eller rimligt? Skickar med lite bilder och info här nedaför. Bilder: Länk Info: Bmw M3 96a Individual 2000-01-18 första ibruktagande i Sverge, antal ägare inklusive bilhandlare 4st färg Petrol-mica metallic, skiftar färg efter ljussken( svart mörkblå mörkt grön ) är en Individual färg som är ganska ovanlig i Sverige vet inte om någon annan m3 e36 i den färgen. Ljust skinn,ställbar sportratt i höjdled, solgardin i bakruta, digital Acc 2-zons med AUC (sörjer för att skadliga ämnen i ytterluften inte når in i bilen) 9 knappars färddator, vanos bytt till sachs dito år 2002 (20222kr) full service bok + extra oljebyten. Helt orginal förutom Eibach pro fjädrar sänker 25mm fram 15mm bak och gula koni stötdämpare (ställbara).Nyligen lackbehandlad (aug) med Silver Seal. Orginal M3 cabb fälgar med Michelin Pilot Sport PS2 runt om, 225/45 fram 255/40 bak, bromsar orginal. Runt 11 000 mil har den gått. Själv skulle jag kunna tänka mig nån stans runt 130 000, men då är jag inte så insatt heller. Så därför ber jag om eran hjälp. Mvh | |
| Ingen som har en aning? | |
|
du kannske ska kolla upp varför vänster (från bilderna sett) lyktglas är klarare än höger ? kannske varit krockad nån gång... |
|
| 150 tycker jag är för mkt..jag sålde min m3-98 för 2 år sedan för 145 papp..13500 mil. dok mil.....(sachs vanos)..,technoviolett,beigeskinn,stora datorn,klima,4xelhissar,ellucka m.m... | |
|
Jag vet inte riktigt vad värdet på en såpass unik M3 kan vara jag skulle väl tippa på 130-140? Letar man en fin entusiastbil så spelar det väl egentligen ingen större roll om man ska behålla ett par år? M3 E36 verkar ha stagnerat någorlunda i pris när det gäller de fina exemplaren. Jag tycker den kan vara värd sina pengar om den verkligen är tokfin, ej vinterkörd, om PS2 däcken som sitter på är bra samt att det inte hägrar en inspektion II runt hörnet samt full historik, och det innefattar inte bara en servicebok och besiktningsprotokoll. Ska man ha billigaste bil så finns det ju mer standardbetonade M3or =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Tackar Herr Gaspedal, fick mig att tänka lite mer. När ska en insp 2 utföras? Och vad går den i snitt lös på? Och finns det nån chans att man kan få igen pengarna om man skulle sälja om sådär 2-3 år? Eller kanske efter bara 1 år. Har jobb just nu och sånt, men man vet aldrig hur det blir med sånt i dagens läge. så frågan är om man skulle kunna få igen pengarna om man håller den i lika fint skick. |
|
| Inspektion 2 går på cirka 11000:- om inget annat måste bytas. När det infaller beror helt på vad som är gjort sist. Inspektionerna turas om med en oljeservice emellan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.