|
|
|
|---|---|
|
Tjena! köpte en lätt krockad bmw M5 E34 av en polare och när jag fick bilen så låg det någon givare och en "box" lös i bilen, han som sålde bilen hade själv ingen anning om vad det va för något och jag har inte det heller. googlade på serienummret på "boxen" och fick fram att de va en Tempraturgivare, men till vad?! och hur ska den sitta fast? obs stora bilder!! www.zelks.com/bmw1.jpg www.zelks.com/bmw2.jpg det sitter en "lika" dan tempmätare? i luftburken men vad gör denna lös?, dessa två saker ligger vid sidan om luftburken bakom servobehållaren mvh// Johan H "Den som säger att lycka inte kan köpas för pengar, vet inte vart man handlar..." | |
|
ser ut som en oljetempgivare? vad säger realoem när du söker på nummret? |
|
|
har hittat svaret, den svarta lådan är klimatanläggningens tempraturgivare och den andra är yttertempraturmätaren "Den som säger att lycka inte kan köpas för pengar, vet inte vart man handlar..." |
|
|
Hmmm Är du säker? Efter en titt i elschemat tror jag att det kan vara "air intake control unit" och den sköter spjället i insuget via en ventil. Du har isåfall fem kablar i kontaktstycket med färgerna blå/svart, svart, brun/svart, brun/orange och grön/violett. mvh Kent |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.