|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Då var sagan slut och med ett lyckligt sådant :-). Jag har adderat lite bilder på slutresultatet och före och efter bilder på bil-galleriet Länk. Lycka till med era styling arbete och inköp! Mvh Sir Lancelot |
|
|
Sir Lancelot// De där såg riktigt bra ut. Betalade du bara 2330:- inkl frakt och blinkers? Var de lätta att montera, bra passform? Vet du om de hade några kvar? Såg att annonsen på blocket var borta. |
|
|
Stämmer! 2330 SEK inkl allt. Jag tolka det som om att det var endast de strålkastare som fanns I annonsen som fans för försäljning. Men tanken var att de skulle satsa på slutkonsumenter och ha en web-portal någon gång under våren. Mitt råd är att du kontakter Quality Parts och fråga. Paketet jag köpte innehöll alla anslutningar och extra glödlampor till angel-eyes så det var P&P. Var lite osäker om det fanns nivåreglering och det fanns det. Även blinkersen hade stöd för båda typer av glödlampa Y- och T-fattning. Det ända kruxet var att förstå hur man får av frontlyktan från bilen. Tipsen jag lärde mig vara att man måste ta av spolaren (hållfast spolaren och vrid försiktigt åt vänster eller höger tills den låssar). Blikersen är den lättaste saken att få låss och den skall man naturligtviss ta bort först innan du börjar med strålkastaren. Ovanför strålkastar nivåjustering (vågrät regleringen) är det ett hål som leder ner till festningsanordning för sidoblinkers. Den skall man trycka neråt samtidigt som man skjuter den mot fronten för att låssa. Det andra problemet är att man måste få loss plåten som sitter under strålkastaren och den skall låssas från kanten vid grillen och den andra sidan mot blinkers. Strålkastaren sitter fast med 4 skruvar (mitt råd är att du behåller dessa och monterar den ny med samma skruvar). När plåten är loss från bilen och alla skruvar och anslutningar (4 + 1 kontakter per sida) är låss så kan man försiktigt dra ut strålkastaren mot fronten. Sen får man ta bort plåten från strålkastaren och sätta denna på den nya strålkastaren. Sen är det bara och göra allt baklänges till allt sitter där den ska. En lite men inte helt obetydlig sak är att du måste markera din strålkastar bild mot en vägg så att du kan justera nivån efter bytet (tipset är att du sätter tejp som markering). Lycka till och publicera gärna dina bilder här på forumet när du är klar. /Sir Lancelot |
|
| Tack för den ingående beskrivingen. Ska kika vidare lite har inte riktigt bestämmt mig vilka jag ska satsa på. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.