|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
har införskaffat mig en ny pärla, kommer får leverans på den kommande veckan , bilen är för till fället på en Ditech behandling . Har Avantage pakte + sportpaket ni som kör E90 320 tala gärna om , om ni är nöjda med era bilar o erfarenheter e.v sjukdommar o annat som ni varigt med som. [LÄNK] Länk | |
|
Grattis till det nya bilköpet! Du kommer att bli nöjd! Jag är en ganska ny ägare själv av en 320i -e90 hade en 316 e46 tidigare så skillnaden är ganska markant när det gäller allt.. =) Min bil har bara rullat kring 700 mil nu så några 'barnsjukdomar' har inte trätt fram ännu(om det finns några) I min e-46 fanns en del.. Otroligt fin komfort, Bilen går mycket bra. Drar lite mycket tycker jag men det beror kanske på min körning. Går lite för fort ibland.. Det enda jag stör mig på är att farthållaren och vänstra spaken ligger lite nära. Så ibland blinkar jag med heljuset när jag ska använda cruisen =) Det kan jag se att andra påpekat om denna modell också. Jag har även advantage paketet i min bil. Har även sportstolar mm så om det är sportpaket i den vet jag inte. Det var en demo bil så har en hel del utrustning. Av någon annledning så tog jag aldrig reda på det.. :/ dumt. Jag har följande utr som jag vet. Vad som är standard har jag ingen aning om :) Jag är tjej så jag kollade bara på färgen på bilen ;) ha ha. Professional Stereo Sportstolar Xenon PDC bak Regnssensor Dimljus Multifunkionsratt 2 zons ECC/AC 2x 12 volts uttag bak. 1x 12 volts uttag fram i mittkonsollen + aux ingång. Kylbox i mittkonsoll. 2x drickahållare fram. Elhissar runt om. |
|
| Comfortpaket har jag också.. =) tydligen. | |
|
Min sett upp ! Kommer inte på allting ljust nu , har ju bara provkört kärran en gång , minns inte för mkt , kommer få den denna kommande veckan , då jag berättar o lägger upp lite bilder Professional Stereo Sportstolar ( självkramade ) Xenon PDC bak Regnssensor Dimljus Multifunkionsratt 2 zons ECC/AC 2x 12 volts uttag bak. 1x 12 volts uttag fram i mittkonsollen + aux ingång. Kylbox i mittkonsoll. 2x drickahållare fram. Elhissar runt om. startkanpp 18"" sommar däck [kolla bild ] M-lädersport ratt ( med massa kanppar ) M- växelspak en sak jag stör mig på är det fjuttiga jätte fula utblåset på min 320 e90 ovalt skit jätte fult , finns det inget snyggt man kan göra åt det ? |
|
|
Grattis till nya bilen! En Ditec-behandling är i mina ögon en klockren investering för att få en lättskött och blank bil även om 4-6 år. Man slipper vaxa-momentet. Min erfarenhet är att det tar ca 2.5k mil innan allt är "inkört" och "släpper" riktigt. Dvs man kan räkna med något lägre förbrukning efter ett par tusen mil. Grannen tvärsöver har haft ett studsplank:) E90 har hållt sig bra i jämförelse med garantireparationers mängd i förhållande till när E60/ E61 släpptes 03/04 enligt de frågor jag ställt till verkstadspersonal. Ett mer allmänt tips är stänkskydd runtom. Gör att inte lika mkt smuts åker med upp från vägbanan och man behöver inte tvätta lika ofta samt att bakomvarandes rutor får minskad risk för stenskott. Monsoon: Om du provar att växla upp till en högre växel lite tidigare än du är van vid så minskar nog förbrukningen, men det blir inte lika kul att köra:) Mvh Asken |
|
|
Verkar som om vi har ungefär samma utrustningspaket(fast jag har inga M saker). Har kommit fram till att det kan vara; Belysningspaket, Förvaringspaket och Comfortpaket..so far. Startknapp har alla dessa modeller ;) Håller med om utblåset Alex. Inte snyggt direkt. Finns väl en hel del kromade ändrör som man kan skruva på för att höja utseendet lite. Länk |
|
|
bilen är ju 6 växlad så vet man hur man ska köra hyffsat ekonomiskt , så är det nog ingen fara till skillnad från min tidigare 328 där det var svårt att komma under 1.0 liter / milen , hände endast om man gjorde en långkörning o håll hastigheterna någotlunda. har gjort en liten samman ställning på min gammal bil som jag har tänkt att sälja nu den kommande veckan då den åker ut på blocket , har gjort ett litet minne här som ni kan ta del av , det är en e36 328 som aldrig gjort mig besviken eller sviktigt mig eller strulat , alltid tagit väl hand om den om servat den hos den bästa mekanikern i Kristianstad för för 25 K.. se o njut Länk |
|
|
BMW har en egen sportljuddämpare med dubbla polerade slutrör. Finns hos närmaste BMW-handlare. Den mest välljudande lösningen är ett bakre system från Supersprint eller Remus, till en godkänd kostand dock. Mvh Asken |
|
|
Okej , Asken låter toppen , till den andra frågan , hur krocksäker är e90? med tanke på att jag har säker 8-10 airbags i bilen räkade inte dem så noga under mina 30 minter jag har umgås med bilen så har inte så jätte stor koll , |
|
|
Den nya 3-serien är konstruerad för att nå toppresultat i EuroNCAP-krocktest. Som en av de första bilarna i världen, är nya 3-serien även konstruerad för att möta de hårda kraven från amerikanska sidokrocktester såväl som de tuffa krocktesten bakifrån. I standardutrustningen ingår sex krockkuddar; frontal- för förare och passagerare, sido- för förare och passagerare samt huvudkrockkudde i form av sidogardin för samtliga passagerare. Länk Resultat ifrån krocktest EuroNCAP. Länk |
|
|
kollade lite på krocktester , o om jag inte har sett fel så har den nya 3 serien bättre säkerhet än saab 9-3 . från 2003, inponerande då saab ska vara välldigt säkert |
|
| grattis till bilen... tror du blir tiktigt nöjd med den | |
| verkar även få bättre resultat än en volvo xc90 i krocktest | |
| Vad finns det för roliga funktioner på BC på era bilar orginal? :) | |
|
Grattis till en fin bil ska jag börja med att skriva.. Skulle bara vilja säga att det där med att den får "bättre resultat än en XC90 i krocktest" INTE innebär att den totalt sett är(i verkliga krockar) säkrare än en XC90. Jag menar att alla(i princip alla) krocktester just är en jämförelse med likadana bilar s.a.s. i samma vikt o storleksklass.. En XC90 är ju en av de bilar du absolut inte vill möta i en krock med din E90...oavsett vad diverse krocktester visar i "betyg".. XC90 ägaren borstar bara av krockkuddedammet och ringer sedan ambulansen ty du är troligen såpass illa skadad att du nog inte fixar att ringa eller göra någonting vettigt till att börja med..i bästa fall. Mvh Janne. |
|
|
okej janne bra att du sa det för jag kollade ju bara på sifforna .. , något nytt har man lärt sig då .. finns det inga roliga funktioner .. på bilen ? .. tips o trix :P ? |
|
|
Grattis till en fantastisk bil :) |
|
|
tack ,, köpte en billig lite mp3 spelare till bilen för att lyssna på min musik .. efter som jag antar att orginal sterio inte stöder mp3 ? .. så orkar jag inte bränna skivor .. stup i kvarten . |
|
| Eftersom att du har Professional Stereon så stödjer den mp3. Det gör min.. | |
| är du säker på att den stödjer mp3 ? .. om man bara buissnies sterio .. sötdjer den mp3 endå ? | |
|
Det är jag intressrad också av är att ha en bluetooth handsfree i bilen som också har en inbyggd FM sändare så att jag kan få fram ljuder i alla högtalarna i bilen , . "Bluetooth Handsfree Fm Transmitter for Car Stereo " frågan är vart jag hittar en sådan ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.