AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.895

Byta motorhuvsemblem på E36

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Emblemet på huven på min M3 E36 har börjat flagna så jag tänkte sätta dit ett nytt. Hur går man tillväga utan att orsaka repor? Vad ska man fästa det nya emblemet med?

Tacksam för svar!
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Det är 2 piggar i emblemet som sitter fast i huven, du behöver inte limma eller liknande, titta på de nya så förstår du.

Det gamla är bara peta lös, ta en spårmejsel och bänd upp det från olika håll, skydda lacken med en filt eller liknande.

Visa användare
194
Anderz3
Z4 Roadster 2,5 -03
325 E90 -05
Hej
Jag har bytt emblem några gånger, dock ej på BMW.
Men SAAB har dålig kvalite på sina så jag har bytt på en sådan.
På den kom man åt att trycka från baksidan genom ett hål, betydligt säkrare än att ta det från framsidan, kolla om du hittar något sådant hål.

En sak som alltid är en fördel när man skall ta bort något som är monterat med tejp är att VÄRMA. Att stå utomhus på vintern och pilla med detta är ingen bra ide.

Har du garage så låt den stå en 12-24 h så att det blir så varmt som garaget/platsen tillåter, värm sedan med en varmluftpistol/hårblås med svepande rörelser över dekalen.
Känn på plåten så det inte blir FÖR varm, sedan försöker du lossa från det håll som tillåts.

Om du måste ta det från framsidan så rekommenderar jag en fiskelina eller dylikt och dra under, måste du bända med något så ta något i plastmaterial.

Lycka till/Anders
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
Jag lossar isoleringen på undersidan av huven.trycker sedan upp det.
Slipper då riskerna med märke på ovan sidan.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Tack för era snabba svar :)
Blir till att rusa iväg till BMW och köpa sig ett emblem imorgon!
Hur mkt måste du ge för ett emblem?
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Bimmerkid: Ingen aning, men jag kan tänka mej 3-400 för ett originalemblem... Sen finns ju de ruskigt fula kolfiber-look-alike-emblemen för en billigare peng.
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
originalemblem kostar 290kr på Förenadebil/malmö.
Ser bäst ut med original.
Visa användare
194
Anderz3
Z4 Roadster 2,5 -03
325 E90 -05
Tips som jag hittade här på forumet: Länk

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.