AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
387

Diffspärr problem på 535 -88

kan man fixa diffspärren på min 535 -88 den funkar när man har bilen upplyft men det är inte mer en typ 5%
funderar och slå in Limslip olja som toyota diffspärrar använder .
nga förslag

är det diffspärr? inte diffbroms då?

en diffbroms slits ju, och antagligen lamellerna eller vad det är i.... går ju att späna upp också.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
min 535a är likadan.. diffar på grus osv hur bra som helst, men på asfalt lever den lite av sitt eget liv, bromsar man fast den spinner den bara på ett.. däremot om du bara spinner lös osv går den på båda.. dessutom händer det ofta att den som börjar från och till på det andra hjulet när du bromsar fast den.. har inte orkat bry mig, ska dunka på 17" snart med breda däck, då blire inte nå burnouts.. dessutom så känns den inte konstig vid gaspådrag dvs vibrerar eller så.. så antar att den bara är nött eller nåt.. kan tillägas att olja osv är bytt nyligt utan resultat.. antar att det är lamelldiff på 535an?

/mvh jocke
är nyfiken på en sak... bilar som har multilink, vill dom ochså släppa på ett visst hjul?

eller är det bara stela baxaklar som gör det?

det har ju med att göra att chassit vrids i kardanens riktning, så det borde ju vara lite bättre med multilink.

[Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.